|
מטה האו"ם בניו-יורק [צילום: אתר האו"ם]
|
|
|
|
|
החודש: סמינר להגדלת המכירות
|
|
|
|
|
החברות הישראליות אינן ממצות את פוטנציאל תקציב הרכש של מוסדות האו"ם, הנאמד בכ-4 מיליארד דולר בשנה. כך מגלה מנכ"ל מכון הייצוא, יחיאל אסיה. במכון הייצוא מציינים, כי המכירות השנתיות של החברות הישראליות למוסדות האו"ם מגיעות לכ-%0.75 בלבד (כ-30 מיליון דולר) מסך תקציב הרכש של האו"ם.
במכון הייצוא מעריכים, כי השנה יגדלו המכירות של החברות הישראליות למוסדות האו"ם בכ-30% לעומת אשתקד ויסתכמו בכ-40 מיליון דולר. במכון טוענים כי העלייה הצפויה בפעילות החברות הישראליות מול האו"ם "עדיין רחוקה ממיצוי הפוטנציאל - ועליהן למקד מאמץ גדול יותר בתחום".
מנהל ענף הפרויקטים הבינלאומיים במכון הייצוא, יצחק רוזן, מסר כי במטרה להגביר את המעורבות של חברות ישראליות במערכת הרכש של האו"ם, יקיים המכון בשיתוף משרד החוץ, והמשלחת הישראלית לאו"ם בניו-יורק סמינר בתל אביב ב-18 בספטמבר, בהשתתפות כ-50 ייצואנים ואנשי עסקים ישראלים ובהשתתפות אנשי רכש של האו"ם, אנשי רכש של מערכת כוחות השלום של הארגון, ונציג UNIFIL מלבנון. הסמינר יוקדש לנושאי תקשורת וטכנולוגית המידע, ולנושא אבטחה וביטחון.
מטרת הסמינר היא לחשוף בפני החברות הישראליות את התוכניות והצרכים העתידיים של מרכז הרכש של הארגון בניו-יורק ומערכת כוחות שמירת השלום של האו"ם בתחומי התקשורת, טכנולוגיית המידע - ואבטחה וביטחון. יצוין, כי תקציב הרכש של כוחות שמירת השלום של האו"ם מגיע לכמעט מחצית התקציב הרכש של הארגון.
במהלך הסמינר יועבר לחברות מידע ויינתנו כלים למשתתפים כיצד למכור למוסדות האו"ם וייסקרו תוכניות ונוהלי רכש של מוסדות האו"ם כגון פתיחת מכרז ורישום, תקצוב הנחיות ונהלים, פרויקטים מיוחדים; תכנון, ופיתוח וניהול תהליכי הרכש של כוחות השלום של האו"ם בתחומי אספקת נפט, דלק, גז, מזון, מדים, ריהוט ותחמושת.
50 חברות ישראליות רשומות כיום כספקיות מורשות של ארגון הרכש המרכזי של האו"ם, האחראי על כ-50% מתקציבי האו"ם. חברות אלו מוכרות כיום לשוק הזה על-ידי הגשת מכרזים ומכירות רב-שנתיות ישירות.