חובבי השוקולד בבריטניה שינו לחלוטין את טעמם. רשת חנויות המזון הבריטית ווייטרוז מדווחת כי מכירות שוקולד חלב ירדו פלאים והלקוחות עוברים לשוקולד מריר. מכירות השוקולד המריר גדולות כעת ב-50% ממכירות שוקולד החלב. קצב המכירות של השוקולד המריר מהיר פי שלושה מזה של המוצר החלבי.
אנשי השיווק של הרשת סבורים כי המהפך בטעם קשור לידיעות בדבר ערכו התזונתי של השוקולד המריר, שיש בו אחוז גבוה יותר של קקאו. יש הטוענים שהשוקולד המריר בריא ללב, מכיל נוגדי חמצון ואפילו משפר את מצב הרוח. בוויטרוז נזכרים שרק לפני דור אחד היה חלקו של השוקולד המריר בכלל כמות השוקולד הנמכרת, פחות מ-10%.
תשוקה בקטריאלית לשוקולד
נתוני רשת ווייטרוז פורסמו לאחר שמדענים בשווייץ הודיעו כי גילו מדוע יש בני אדם החושקים בשוקולד. לדבריהם, יש קשר בין סוג הבקטריות החיות במערכת העיכול לבין התשוקה למוצרי קקאו. הם ציינו שלכל אדם יש קהילת חיידקים נרחבת בקיבתו, אבל מי שמרגיש מדי יום ביומו צורך עז לנגוס כמה טבליות, מראה סימנים שמושבות הבקטריות המתגוררות אצלו שונות מאלה שחיות באיברי העיכול של מי שאינם נמשכים לשוקולד במיוחד.
התגלית עשויה להוביל לטיפול בסוגים מסוימים של השמנת יתר באמצעות שינוי ההרכב של ביליוני הבקטריות היושבות במעיים ובקיבה.