|
היין הישראלי נמכר בארץ יותר מהצרפתי, האיטלקי והספרדי ביחד [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
90% מהנוהגים לקנות מזון לתינוקות, רוכשים מוצרים מתוצרת הארץ. מדובר בגידול של 10% לעומת הרכישות לפני כשנתיים (81%). כ-6% מהנוהגים לקנות מזון לתינוקות, רוכשים תוצרת חוץ - וכ-2% מקונים רוכשים משני המקורות.
מנתוני התאחדות התעשיינים מתברר כי 96% מהנוהגים לקנות מוצרי חלב וגבינות רוכשים מוצרי כחול לבן, בהשוואה ל-95% לפני כשנתיים. 2% מהקונים מוצרי חלב וגבינות, רוכשים זאת מתוצרת חוץ, וכ-2% רוכשים גם מתוצרת הארץ וגם מתוצרת חוץ.
עוד מתברר, כי 94% מהנוהגים לקנות ירקות קפואים מעדיפים לקנות זאת מתוצרת הארץ, זאת בדומה לממצאים בסקר לפני כשנתיים. כ-3% מהקונים ירקות קפואים רוכשים תוצרת חוץ, ואחוז אחד בלבד קונה "גם וגם".
92% מקוני מוצרי בשר מעובד, רוכשים מתוצרת הארץ - בהשוואה ל-90% לפני שנתיים. 3% מהקונים בשר מעובד רוכשים זאת מתוצרת חוץ. כ-86% ממשקי הבית הנוהגים לקנות שימורי פירות וירקות, רוכשים מתוצרת ישראל, בדומה לממצאים לפני כשנתיים. כ-6% מהרוכשים מוצרים אלה, קונים שימורי פירות וירקות מתוצרת חוץ, ו-5% קונים משני המקורות.
ונתון מפתיע - כ-74% מקוני הבירה רוכשים מוצר מתוצרת הארץ -בהשוואה ל-67% לפני שנתיים. רק 20% שותים בירה מתוצרת חוץ, ול-5% אין נאמנות.
עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה, כי 79% מהנוהגים לקנות דברי מתיקה קונים מתוצרת כחול לבן, בהשוואה 76% לפני שנתיים. כ-6% רוכשים מתוצרת חוץ, וכ-14% משלבים. 87% מאוכלי הגלידות רוכשים מוצרים מקומיים, ו-84% משותי היין נאמנים למוצר הישראלי - ורק 5% רוכשים יינות מיובאים.
גם בשוק שמן הזית קיימת הגמוניה של המוצר המקומי, עם 92% מהרוכשים, ונאמנות לוקאלית נרשמת גם בתחום הקפה והתה - 78% מהישראלים קונים מוצר ישראלי. אולם - נתון נמוך במיוחד לגבי הנאמנות למוצר המקומי קיים בתחום המשקאות החריפים: רק 60% מעדיפים לרכוש מתוצרת הארץ.