מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון הגיש היום (ג', 5.11.02) למשרד האוצר, תוכנית חרום לתגבור מערך האבטחה בתחבורה הציבורית.
על-פי התוכנית שגובשה, יופעלו בשלב הראשון עשרות כלי רכב מיוחדים, שינועו בצירי התנועה של האוטובוסים ובתחנות ההסעה של התחבורה הציבורית.
כמו כן, מוצע להגדיל את מערך האבטחה הקיים במאות מאבטחים נוספים, אשר יתפרסו בקווי האוטובוסים ובתחנות ההסעה בכל רחבי הארץ. כיום מאובטחת בעיקר התחבורה הציבורית בערים הגדולות.
במסגרת פיילוט שנערך לאחרונה במשרד התחבורה, הופעלו כ-15סיורים ממונעים בירושלים, חיפה וגוש דן. מהניסוי עולה, כי למאבטח המנוייד באמצעות כלי רכב מיוחד יש יכולת לסרוק פי ארבעה יותר תחנות הסעה בהשוואה למאבטח הנע בציר זהה ומנוייד באמצעות כלי רכב ציבורי.
מהנתונים מתברר, כי הפעלת סיורים ממונעים לאורך צירי התחבורה הציבורית תאפשר ליעל את עבודת המאבטחים ולהגדיל באופן ניכר את היקף הסריקות של המאבטחים, בתחנות ההסעה ובצירי התנועה של האוטובוסים.
מנכ"ל משרד התחבורה יערוך בשבוע הבא דיון במשרדו בהשתתפות משרד האוצר, קואופרטיב אגד, דן ומשטרת ישראל כדי לדון באישור התוכנית המוצעת.
בן-ציון ציין, כי משרדו משלים בימים אלה את גיוסם של עשרות מאבטחים נוספים למערך האבטחה כפי שסוכם עם משרד האוצר. עם השלמת הגיוס ימנה מערך האבטחה הנוכחי 450 מאבטחים.
פרטים אלה אשר פורסמו בכנס הראשון למאבטחי התחבורה הציבורית (ראה ארכיון מחלקה ראשונה), מגיעים עתה לשלב היישום בשטח.