בשבוע הבא תתקיים תערוכת התיירות העולמית בלונדון - WTM (World Trade Market), ב-11.11.02. מגזין התיירות תוריסטגייד מדווח (ד', 6.11.02), כי לחץ כבד מופעל על מארגני התיירות הגדולים בבריטניה, להחזיר את מדינת ישראל כיעד תיירותי בחוברות התיירות של סוכנויות התיירות, לקראת עונת התיירות 2004.
ישראל הוסרה מחוברות התיירות ב-2003 כמעט לחלוטין. ראש לשכת התיירות של ישראל בבריטניה, אורן דרורי, אמר לתוריסטגייד, כי הניסיון לשנות זאת מועד כמעט לגרמי לכישלון.
תערוכת התיירות בלונדון מתקיימת זו הפעם ה-23 בתולדותיה, והשנה תערך במרכז אקסל שבדוקלאנדס, אזור היי-טק מפותח ומודרני.
מארגני התערוכה הודיעו, כי ישתתפו בתערוכה 5,300 מציגים ב-630 ביתנים שייצגו 177 מדינות. ההערכות הן, כי יגיעו לתערוכה כ-50 אלף גורמי תיירות בכירים מכל רחבי העולם ומספר דומה של מבקרים.
בשנה שעברה התקיים הכינוס סמוך מאוד לאירועי ה-11 בספטמבר, מה שגרם לצמצום של המשלחת האמריקנית. השנה, מתקיימת התערוכה בצל האירועים הקשים ובצל המשבר התיירותי העולמי שבא בעקבותיו.
משרד התיירות הישראלי עשה לאחרונה מאמצים רבים בפנייתו לגורמי תיירות על-מנת שיקחו חלק בביתן הישראלי בתערוכה, הצומצמה בשליש בשל המצב. משרד התיירות סיבסד 75% מעלות ההשתתפות בתערוכה למציגים השונים ולמרות זאת, רק 24 גורמים עסקיים מתחום התיירות החליטו להשתתף בה ועוד 6 עמותות תיירותיות, סך הכל 30 מציגים. שר התיירות, יצחק לוי, ויתכן שגם מנכ"ל המשרד אהרון דומב, ישתתפו לפחות בחלק מימי היריד.
משרד התיירות החליט להשתתף בכינוס במשלחת מצומצמת וביטל את הבמה המרכזית שאפיינה את הביתן הישראלי בשנים קודמות.
שינוי נוסף בהלך הרוחות הוא העובדה כי השנה לא נקבעו לשר התיירות פגישות עם גורמי תיירות ערבית ומסיבת העיתונאים המסורתית של שרי התיירות של המזרח התיכון, אשר התקיימה בשנים קודמות, לא תתקיים הפעם. לוי ייפגש גם מספר גורמים מהקהילה היהודית בבריטניה, ויקח חלק בערב הוקרה שמארגנת מדינת ישראל במלון הילטון בלונדון לקהילת התיירות העסקית בבריטניה, כאות הוקרה על מאמציה לקידום התיירות לישראל בתקופה קשה זו.
כאמור, חברות רבות הוציאו את ישראל מחוברות התיירות שלהן, רשתות גדולות כמו איירתור, תומס קוק (מדריך רכבות) ואחרים, וכך יהיה כנראה גם לראת עונת התיירות בשנת 2004. "הצענו גם סיוע כספי, אך המאמצים שלנו עד עתה עלו בתוהו והרשתות הגדולות לא נענו בינתיים למאמץ שלנו לשמור את ישראל על המדף", אומר אורן דרורי לתוריסטגייד.