|
בואינג-787. ארקיע רוכשת ואל על שוקלת [צילום: בואינג]
|
|
|
|
|
777. אל על רכשה וארקיע בוחנת ההצטיידות
|
|
|
|
|
יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג מעריכה כי חברות התעופה בישראל יצטרכו להשקיע בין 6 ל-10 מיליארד דולר, ב-20 השנים הבאות, לחידוש צי המטוסים שלהן. זאת לנוכח הגידול הצפוי במספר היעדים שאליהן הן טסות. כך העריך מנהל השיווק העולמי של החברה, אנדרו מגיל, במפגש עיתונאים שנערך בתל אביב.
חברות התעופה הפועלות בישראל ירכשו ב-20 השנים הקרובות עד 80 מטוסים חדשים - מתוכם כ-50% מטוסים רחבי גוף כדוגמת הבואינג-787, הבואינג-777 או האיירבס-380. כיום מהווים המטוסים רחבי הגוף כשליש מכלל צי המטוסים בישראל - אך לנוכח הצרכים המיוחדים של השוק הישראלי יגדל חלקם לכדי מחצית. המטוסים בישראל.
מגיל, שנפגש עם ראשי חברת התעופה אל על, המפעילה רק מטוסי בואינג - בניגוד לישראייר המטיסה מטוסי איירבס, העריך כי השילוב שבין מטוסי הבואינג-777 החדישים שנרכשו לאחרונה על-ידי החברה, לבין מטוסי ה-787 המציגים חיסכון של עד 25% בתצרוכת הדלק, הוא "האידיאלי עבור החברה - שכן הוא יסייע לה להיערך לגידול הצפוי בתנועת התיירות לישראל ולפתיחת השווקים ליעדים חדשים".
מגיל הוסיף, כי בואינג מנהלת שיחות עם אל על על רכישת מטוסים נוספים, והוסיף כי עד כה קיבלה בואינג הזמנות ל-766 מטוסי בואינג-787 - אותו הגדיר כמטוס הנמכר במהירות הגבוהה ביותר בתולדות התעופה האזרחית. יצוין כי בואינג הודיעה למזמיני המטוסים מדגם זה כי יחולו עיכובים במועדי האספקה המתוכננים.
בואינג צופה שצי המטוסים בעולם יוכפל עד שנת 2026 - וימנה 36,420 מטוסים בהשקעה כוללת של 2.8 טריליון דולר. המטוסים החדשים יצטיינו בטכנולוגיה חדישה ויהיו ידידותיים לסביבה. כ-45% מכלל המטוסים יהיו רחבי גוף (200-400 מושבים), 42% צרי גוף (90-200 מושבים) ו-9% מטוסי ענק.