המכירות של משחק הווידיאו PlayStation 3 של חברת סוני ביפן עברו בחודש החולף בפעם הראשונה את מכירות המשחק היריב, Wii של חברת נינטנדו. באמצעות הוזלת המכשיר הצליחה סוני למכור במהלך נובמבר 183,217 מכשירי PS3, לעומת 159,193 שמכרה נינטנדו.
את הנתונים מפרסם כתב העת לענייני משחקים "אנטרבריין", והוא יסייע לעודד את המכירות של סוני. עם זאת, אנליסטים צופים, כי Wii ימשיך לשלוט בשוק המשחקים האלקטרוניים העולמי. מומחים אומרים, כי המכשיר של סוני עדיין יקר בהרבה ממתחריו ויש בו פחות תוכנה.
הן PS3 והן Wii הושקו בסוף השנה שעברה. מאז היו מספר חודשים שבהם היה מספר מכשירי Wii שנמכרו ביפן גדול פי חמישה עד שישה ממספר מכשירי סוני שנמכרו. "זה יפה ש- PS3 נמכר טוב יותר מאשר לפני חצי שנה, אך האם זו מגמה? אינני בטוח", הגיב אחד המומחים ביפן.
Wii יותר זול
יתרונו של Wii עד כה היה במחירו הזול יותר ממחירם של PS3 ו- Xbox של מיקרוסופט וכן בפנייתו לשוק של גברים ונשים מבוגרים יחסית. תכונות אלה סייעו לו להוביל בשוק משחקי הווידיאו העולמי, המסתכם ב-30 מיליארד דולר. לעומת זאת, PS3 פועל בטכנולוגיה הרבה יותר משוכללת שנועדה לקהל המתלהב מהגרפיקה המתקדמת שלו.
מניות סוני עלו בבורסת טוקיו עקב פרסום הידיעה ב-0.5%, ל-6,010 ין. קודם לכן עלתה המניה ב-15% עקב הידיעה, כי חברת ההשקעות של דובאי רכשה מניות של סוני. גם מניית נינטנדו, החברה השלישית בגודלה ביפן מבחינה שווי השוק שלה אחרי טויוטה ומיצובישי, עלתה, ב-3.7%, ל-67,500 ין.