בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר שנתיים מאסר על תנאי ושנה וחצי מבחן על אלכסנדר מורזין, מורה לחינוך גופני, שהיכה כמה פעמים את בנו, משום שלא היה מרוצה מהישגיו בלימודים ובספורט. השופט חאלד כבוב הרשיע את האב בעבירות של התעללות בקטין, תקיפת בן משפחה הגורמת חבלה של ממש, ואיומים. בין היתר, היכה האב את הנער בחגורה ובספר, גרר אותו בשערותיו, מנע ממנו להיפגש עם בני כיתתו ואיים כי יגרש אותו מביתו.
האב שעלה לארץ עם משפחתו לפני שנים אחדות, התמחה באימון אגרוף וניסה לכפות גם על בנו אימוני אגרוף אינטנסיביים כמה פעמים בשבוע. הוא לא הסתפק בכך וכפה על הנער אימוני שחייה כמעט יום-יומיים, ואימוני ריצות ארוכות כמה פעמים בשבוע. בזמן האימונים שערך לנער, לא בחל בשימוש באלימות מוגזמת, והוציא את כעסו עליו בהגברת קצב האימונים ותכיפותם ואת מידת הקושי שלהם.
הוא גם תקף את אשתו שהייתה עסוקה רוב שעות היום בעבודתה במסגרת עיריית תל אביב, ולא השתתפה פעיל בחינוך וגידול הנער.
השופט כבוב ציין כי מדובר בעבירות שמעבר לפגיעתן הפיזית בנער, עלולות לגרום לו תוצאות נפשיות הרות אסון. לעיתים, קטינים סובלים שנים רבות מטראומות שחוו בילדותם כתוצאה ממעשי אלימות נמשכים והתעללות נפשית.
חינוך לערכים וחוסן נפשי
עם זאת ציין השופט כבוב כי אין מדובר באדם אלים, אכזרי ונעדר כל מעצורים אלא במי שנהג על-פי שיטות החינוך שאולי היו מקובלות בארץ מוצאו רוסיה, שבה נוקטים משמעת קשה בחינוך ילדים, אך אינן ראויות ליישום גם במדינת ישראל, שבה אין להורה כל זכות לכפות על בנו הקטין לעסוק בספורט אלים או לעסוק בספורט בכלל בתכיפות יומית ולהעניש את הקטין על עצם סירובו לקחת חלק בתוכניותיו של ההורה.
השופט ציין כי האב "ביקש להקנות לבנו ערכים, נורמות וחוסן נפשי כמו גם חוסן פיזי, גם אם הדבר כרוך באימונים יומיים מפרכים קשים ובלתי נסבלים, רק משום שלטעמו בדרך זו ניתן להקנות לקטין את אותם כלים שיאפשרו לו בעתיד להתמודד טוב יותר עם קשיי החיים, כפי שראה אותם האב עצמו וכפי שחווה אותם על בשרו".
עוד כתב השופט כי "תגובותיו האלימות של האב היו פועל יוצא של אכזבתו מחוסר יכולתו של בנו לעמוד ברף הציפיות שהציב לו". השופט הוסיף כי במהלך המשפט התברר לו "שמדובר בהורה מסור לחלוטין לטובת בנו עד אשר שכניו היו מוכנים להפקיד בידיו את ילדיהם כדי שיחנכם כפי שהוא מחנך את בנו, משום שהם ראו לנגד עיניהם אב דואג, מסור, מטפל בבנו בלי גבולות, שואף להקנות לבנו את המיטב מבחינה מנטלית ופיזית, והם לא ראו, או שהעדיפו שלא לראות, את המחיר הכרוך בחינוך בדרך שכזו, מחיר שבדרך כלל נושא אותו הקטין".