|
שי דהואה יו"ר חברת מסילת הברזל של סין חוגג את הצלחת ההנפקה בהונג קונג [צילום: AP]
|
|
|
|
|
שוויה של חברת מסילת הברזל של סין, שהיא חברת הבנייה השלישית בגודלה בעולם, מבחינת ההכנסות, גדל (יום ו', 7.12.07) ב-27% במסחר הבכורה במניותיה בבורסת הונג קונג. מניית החברה עלתה ב-1.58 דולר של הונג קונג ל-7.36 דולר. שער זה גבוה יותר מהשער שנקבע במסחר הבכורה בבורסת שנחאי לפני ימים אחדים. שווי השוק של החברה, שמרכזה בבייג'ין, עומד על כ-23 מיליארד דולר אמריקני.
המשקיעים ביטאו בכך את אמונתם כי סיכויי הצמיחה של החברה טובים. סין מתכננת להשקיע במערכות התחבורה שלה 680 מיליארד דולר עד שנת 2010. על-פי הערכות אנליסטים, ימשיך גם המשק הסיני כולו לצמוח בשנתיים הקרובות ב-10% בממוצע לשנה.
הנפקת המניות של חברת מסילת הברזל של סין נועדה לגייס הון לציוד, כושר התרחבות ושדרוג הטכנולוגיה. ב-3 בדצמבר 2007 יצאה החברה בבורסת שנחאי בהנפקת המניות הציבורית הגדולה ביותר בעולם של חברת הנדסה ובנייה.
78 אלף קילומטר מסילה
הנפקת החברה בולטת בהצלחתה לעומת ההנפקות של חברת הספנות הסינית סינוטרן ושל יצרנית המשאיות הכבדות הגדולה ביותר בסין סינוטרק. במסחר הבכורה של סינוטרן בהונג קונג ב-23 בנובמבר ירד שער המניה ב-13%. בבכורה של סינוטרק ב-28 בנובמבר נרשמה ירידה של 16%.
יו"ר חברת מסילות הברזל הסינית, שי דהואה, מסר בהונג קונג, כי החברה הצליחה לגייס שם 2.5 מיליארד דולר. בשנחאי היה הסכום שגייסה גדול בכ-20% יותר.
בסין יש 78 אלף קילומטרים מסילות ברזל. זוהי הרשת השלישית בגודלה בעולם אחרי ארה"ב ורוסיה. חברת מסילות הברזל הסינית בנתה כשני שלישים ממנה, וכ-95% מקווי הרכבות החשמליות במדינה. על-פי התוכנית, תגדל השקעתה של סין במסילות הברזל בחמש השנים שיסתיימו ב-2010 פי שלושה מאשר בחמש השנים הקודמות. כך עולה ממסמכי ההנפקה. עוד עולה מהם כי בוני המסילות ומפעילי הרכבות יהיו זקוקים לגיוס יותר מביליון (מיליון מיליוני) יואן בשוקי ההון באמצעות הנפקת מניות כדי לממן את ההרחבה.