|
נעליים. גידול של 23% במכירות המוצרים המיוצרים בחו"ל
|
|
|
|
|
ועלייה של 39 בייבוא טלוויזיות ופלזמות
|
|
|
|
|
בסיכום שנת 2007 יגדל ייבוא מוצרי הצריכה בשיעור של 28% לעומת שנת 2006, גידול של 1.66 מיליארד דולר. הייבוא יסתכם ב-7.5 מיליארד דולר, והוא משקף עלייה של כ-20% בייבוא מוצרי צריכה שוטפים, וגידול של 39% בייבוא מוצרים בני-קיימא.
ב-11 החודשים הראשונים של 2007, חלה עלייה בשיעור של 28% בייבוא מוצרי צריכה לישראל (בניכוי עונתיות) לעומת התקופה המקבילה אשתקד, גידול של 1.56 מיליארד דולר, שהגיע ל-6.96 מיליארד דולר בסוף נובמבר 2007.
לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, הגידול בצריכה הפרטית משתקף בגידול של 10% בהכנסה הפנויה הממוצעת למשק בית בארבע השנים האחרונות. "המדיניות הכלכלית בשנים האחרונות של הפחתת שיעורי המס על היחיד, במקביל עם המשך חשיפת המשק לייבוא, הפכה את הצריכה הפרטית לאחד ממנועי הצמיחה של המשק".
הגידול בצריכה הפרטית בשנת 2008 צפוי לעמוד על שיעור ממוצע של 15%, כתוצאה מהעלייה הניכרת במחירי המזון. מהתחזית של הסוחרים עולה, כי ייבוא מוצרים לצריכה שוטפת (מזון ומשקאות, תרופות והלבשה) צפוי לגדול בסוף 2007 בכ-20% לעומת 2006, גידול של כ-680 מיליון דולר, ויסתכם בכ-4 מיליארד דולר.
מבין המוצרים לצריכה שוטפת, ייבוא מוצרי הלבשה והנעלה ירשום עלייה של 23%, שהם 228 מיליון דולר, ויסתכם בכ-1.2 מיליארד דולר; ייבוא מוצרי מזון ומשקאות יגדל בכ-21%, המהווים 230 מיליון דולר, ויעמוד על 1.4 מיליארד דולר; ייבוא כלי בית יגדל ב-19%, שהם גידול של 73 מיליון דולר, ויסתכם בכ-450 מיליון דולר.
בייבוא מוצרים בני-קיימא (מקררים, טלוויזיות ומכוניות) צפויה עלייה של 39% בשנת 2007 לעומת 2006, גידול של 980 מיליון דולר, שיסתכם ב-3.5 מיליארד דולר. עיקר העלייה נובעת מגידול בייבוא מוצרי חשמל ורכבים, כתוצאה מהירידה בשער הדולר, שגדל בכ-40% , שמהווה גידול של 450 מיליון דולר - ל-1.5 מיליארד דולר.