יובל לוי תבע את קנט לי 1997 בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה בסכום של 6,000 שקל, לאחר שקנה קולט אדים פגום שביצע פעולה הפוכה ופיזר את האדים בחלל החדר. הקולט עלה 4,690 שקל ונקנה בחודש אפריל אשתקד. הפגם התגלה כעבור יומיים כשטכנאי שבדק את הקולט קבע שאינו תקין, והנתבעת סירבה להחליפו.
בכתב ההגנה טענה הנתבעת שהתקלה נבעה משימוש לקוי ו/או רשלנות של התובע. לדבריה, הסכימה לתקן את הקולט, אולם התובע סירב והגיש תביעה. "מדובר בבעיה של 'כיונים' ומשהתובע סירב שטכנאי יתקן את המוצר, אין לו אלא להלין על עצמו ויש לדחות את התביעה".
בפסק דין שניתן בתחילת השבוע, קבע השופט גד אנגל, שהתובע יחזיר את הקולט ויקבל את כספו בסך 4,690 שקל בתוספת 300 שקל הוצאות משפט. ""הנתבעת סיפקה שירות הוגן לתובע על מנת לפתור את התקלה בקולט אדים (לרבות שליחת טכנאי לביתו), אלא שאין זה צודק לתקן מוצר חדש שאך נרכש, וטרם נעשה בו שימוש ו/או לכל הפחות שימוש חד פעמי. מה עוד שהטכנאי לא תיקן את קולט האדים ונראה כי הבעיה היתה מעבר לבעיית 'כיוונים', אחרת היה מבצע זאת במקום".
השופט אנגל הוסיף, שהנתבעת נמנעה להעיד את הטכנאי שיבסס את טענתה שמדובר בתקלה מינורית. "ההלכה היא שאי הבאת עד העשוי לתמוך בגרסתו של צד, ללא מתן הסבר סביר או מניח את הדעת להימנעות כזו, מערער או שולל את גרסתו של הצד שנמנע מהבאת העדות". בפסק הדין הודגש שלא סביר שקולט אדים יתקלקל בזמן כה קצר, כשהתקנתו היתה תקינה.