ארבע חברות הביטוח הפעילות בביטוח עסקים - כלל ביטוח, הראל, הפניקס ומנורה, העלו באחרונה את פרמיות הביטוח לעסקים חדשים בשיעור ממוצע של כ-20% לעומת אשתקד. החברות אומרות, כי נאלצו להעלות את התעריפים בשל הפסדים בענף זה בשנה שעברה. מקורות הענף אמרו היום (27.1.08), כי כל חברה העלתה את התעריפים בשיעורים שונים ובנפרד, ללא קשר לחברות האחרות.
הפרמיות למבוטחים ותיקים, המחדשים את ביטוחיהם באותה חברה לשנה נוספת, לא עלו, חוץ מאשר במקרה של נזקים או תביעות בסכומים גדולים בשנה האחרונה, דבר המביא להתיקרות הפרמיה בכ-10%. חוגי הענף אומרים, כי זוהי הסיבה לכך שהשנה כמעט ולא נרשמו מעברים של מבוטחים עיסקיים מחברה לחברה: המבוטחים חוששים, כי אם יעברו לחברה אחרת, הם יחשבו בה ל"מבוטחים חדשים", והפרמיה לגביהם תתיקר בשיעור ניכר.
בנוסף להתיקרות הפרמיה, הקשיחו מאוד חברות הביטוח את המדיניות שלהם בכל הנוגע לדרישות מיגון. בין הדרישות החדשות: המפעל או בית העסק חייב להיות קשור לשני מוקדים, במקום אחד עד עתה, למקרה של תקלה באחד המוקדים, הוספת כח אדם לשמירה מפני פורצים, הוספת מנעולים, רתקים ואמצעים פיזיים אחרים למניעת פריצות, מכשירים נוספים לכיסוי אש במקרה של דליקה. מפעלים ובתי עסק אומרים כי מילוי דרישות אלו עולה בסכומים ניכרים, והוא מהוה למעשה ייקור נוסף של הוצאות הביטוח.
עם זאת, הצליחו רוב העסקים לחדש את ביטוחיהם לשנת 2008 ללא העלאת הפרמיה. המדובר במפעלים המחדשים את ביטוחיהם באותה חברה, שלא היו להם תביעות בשנה האחרונה. אולם, גם מפעלים אלו נדרשים עתה להוסיף אמצעי מיגון.
חברות הביטוח אומרות, כי העלאת הפרמיה והדרישה לאמצעי מיגון נוסף הם בעיקרם דרישות של מבטחי המשנה בחו"ל. כידוע, מעבירות חברות הביטוח הישראליות למבטחי המשנה בחו"ל את רוב הפרמיות בביטוח בתי עסק, וחברות אלו נוטלות עליהן את עיקר הסיכון במקרה של תביעה.