|
ההמבורגר כיכב בהזמנות [צילום: בורגר קינג]
|
|
|
|
|
בעיקר "מזון חורפי"
|
|
|
|
ופחות סלטים וקינוחים
|
|
|
|
|
מחקר שוק שבוצע על-ידי אתר המסעדות 2EAT, קובע כי ביומיים האחרונים חל גידול של כ-45% במשלוחי מנות אוכל לבית הלקוחות (TAKE AWAY) ברחבי ישראל. בירושלים, הסובלת מקור חריף במיוחד ומסופות שלגים, ובסביבתה, הגידול היה רב יותר משאר חלקי המדינה, והסתכם ב-57% לעומת הממוצע היומי "בשיגרה".
לדברי מנכ"ל 2EAT, נעם שקד, "המנות המבוקשות ביותר
במשלוחי המזון ביומיים האחרונים היו מרקים, המבורגרים וצ'יפס, תבשילי בשר ומנות סיניות מוקפצות. ביקוש נמוך מאוד היה למנות קינוח ולסלטים קרים שאינם "מאכלי חורף" מובהקים.
תופעה בולטת נוספת שהורגשה ביומיים האחרונים, היא שהלקוחות מעריכים מאוד את "ההקרבה" של השליחים המגיעים לבתיהם במזג האוויר הסוער, ומכבדים אותם בשתייה ובטיפים גדולים מהרגיל. במקרים רבים, לאור הביקוש הרב של ההזמנות, גייסו המסעדות שליחים נוספים - ולעתים ביצעו את השליחויות המנהלים בעצמם. זמן ההמתנה לשליחות גדל מכ-40 דקות ביום רגיל - לכשעה וחצי בשל תנאי מזג האוויר והביקוש הרב למשלוחים.
בישראל יש כ-1,156 מסעדות המבצעות משלוחים הביתה. כ-18% מתוכן מבצעות משלוחים בחינם, ו-82% בתשלום. לפי ההערכה - ביומיים האחרונים בוצעו משלוחי מזון לבתי לקוחות בשווי של כ-3.2 מיליון שקל. חלק מההזמנות בוצעו גם באמצעות אתרי האינטרנט של המסעדות. במקרים מסויימים, שלחו בעלי מסעדות מנות אוכל לבתי לקוחות באמצעות שירות מוניות - כדי לא לסכן את השליחים בנסיעה על האופנועים ברוחות העזות והגשם.
ונקודה ישראלית אופיינית: חלק מהמסעדות ניצלו את המצוקה והעלו המחיר הממוצע להזמנה ביומיים האחרונים אף ב-50% מעל המחיר הרגיל.