חברת ויזקום טכנולוגיות הישראלית, שמניותיה נסחרות בבורסת נויר-מרקט שבפרנקפורט, רשמה ברבעון השלישי הפסד של 350 אלף דולר, לעומת הפסד של 158 אלף דולר ברבעון השני ו-372 אלף דולר ברבעון הראשון.
מכירות ויזקום ברבעון השלישי של 2002 הסתכמו ב-1.7 מיליארד דולר, לעומת 1.58 מליארד דולר ברבעון השני, ו-1.4 מיליארד דולר ברבעון הראשון לשנה זו. זהו גידול בשיעור של 7% ברבעון השלישי, לעומת הרבעון המקביל, ושל 12% ברבעון השני מול המקביל. המכירות ברבעון השלישי לשנת 2002 כוללות בפעם הראשונה את מכירות החברה-הבת נקסטק, בסך 93 אלפי דולר.
חברת ויזקום טכנולוגיות הינה ממובילות תחום מערכות התרגום הניידות - באמצעות עט סורק. קו מוצרי הקוויקשנרי של החברה, מבוסס על טכנולוגיית לינגוויסטיקה ייחודית, התמחות בחומרה ובתוכנה, וקו מוצרים מגוון לכלי תרגום, מוצרים ללקויי למידה, ומוצרי איחזור מידע. נכון להיום, כ-750,000 ממגוון מוצרי חברת ויזקום נמכרו בעולם.
קבוצת ויזקום כוללת את חברת ליגטורה, מפתחת תוכנת ה-OCR (זיהוי תווים אופטי) העברי, ואת חברת נקסטק, המתמחה בטכנולוגיות סריקה תלת-מימדית ללא מגע, המשמשת לפיקוח על תכנון הנדסי ולבקרת איכות.
החברה רשמה ירידה בהפסד הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002 ל-879 אלף דולר, לעומת 4.6 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון השלישי כולל את הפסדי החברה-הבת נקסטק, בסך 87 אלפי דולר.
יתרת המזומנים של החברה עמדה על 2,218 אלפי דולר נכון ל-30 בספטמבר 2002. זוהי עליה של 13% בהשוואה ליתרת המזומנים בסוף שנת 2001, שעמדה על 1,971 אלפי דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של השנה הניב לחברה 715 אלפי דולר, לעומת שימוש של 304 אלפי דולר בשנת 2001 כולה.
החברה מפרסמת את התוצאות העסקיות של החברה לרבעון השלישי של שנת 2002, בסימן המשך מגמת השיפור בתוצאות החברה, המאפיינת אותה מתחילת השנה: עליה במכירות, שיפור ברווח הגולמי והמשך היציבות ברמת המזומנים.
את מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של החברה, ובכללה הקיטון בהפסד הנקי, תולה הנהלת ויזקום בתוכנית העסקית שאימצה החברה השנה. תוכנית זו כוללת פעילות שיווקית בינלאומית ממוקדת בשווקי יעד ובמוצרי הליבה, לצד הקטנת עלויות תפעול החברה, הפחתת עלויות רכש וניתוב השקעות לתחום המכירות.
עמית בן-צבי, מנכ"ל ויזקום טכנולוגיות, אומר כי "בשנה האחרונה, התמקדה ויזקום בייצוב ובפיתוח עסקי הליבה של החברה, ובהגדלת והבלטת הערך המוסף והייחודי של מוצריה. התוצאות העסקיות מעידות כי זהו הכיוון העסקי הנכון לויזקום, וכי על החברה להמשיך למנף את הטכנולוגיות הייחודיות שלה והניסיון הרב בתחומה להרחבת קו מוצריה כך שיתמוך בגידול במכירות".
רז יצחקי, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בויזקום, בוחן באופטימיות רבה את התוצאות העסקיות: "תוצאות הרבעון השלישי והעליה במכירות לעומת שני הרבעונים הראשונים של השנה, מצביעות על יציבות החברה", אומר יצחקי.