מרבית הציבור האמריקני (77%) מעדיפים לשאת ברשותם מכשיר טלפון סלולרי אחד, משולב ורב-שימושי, על פני נשיאת מספר מכשירים דיגיטליים, וזאת בהשוואה ל-64% בשנת 2005 ו-62% בשנת 2004. זאת, למרות המגבלות הקיימות בנשיאת מכשיר נייד אחד: אורך חיי הסוללה; גודל המכשיר ועוד. הסיבה לכך היא שהטלפון הסלולרי הופך להיות משולב ורב-שימושי.
חברת המחקר הבינלאומית ג'ופיטר ריסרץ סקרה 2,133 נשאלים בארה"ב. המחקר הראה כי בעוד שבשנת 2004 - 38 אחוז מהנשאלים העדיפו לשאת עד 3 מכשירים דיגיטליים נישאים הרי שבשנת 2007 רק 23 אחוז ציינו כי הם מעדיפים לשאת עד 3 מכשירים. עוד מתברר מהמחקר, כי בעוד שבשנת 2004, 65% מהצרכנים הבוגרים בארה"ב התייחסו לטלפוניה כמאפיין החשוב ביותר במכשיר הסלולרי שלהם, הרי שבשנת 2007 השתנתה התמונה והנתון ירד ל-36%.
למרות תהליך ההתלכדות, הצרכנים דירגו את הטלפוניה כמרכיב החשוב ביותר במכשיר הסלולר (36 אחוז); במקום השני ההאזנה למוזיקה (30 אחוז); דואר אלקטרוני (26 אחוז); צילום תמונות (21 אחוז); משחקים (18 אחוז) וניהול קבצי מידע אישיים (18%).
מהמחקר מתברר כי מי שמניע את המעבר לשימוש במכשיר אחד הם קבוצת גילאי 24-18, כאשר 69% מקבוצה זו השתמשו במכשיר הסלולרי שברשותם לצילום תמונות, בהשוואה ל-42% בקרב האוכלוסיה הכללית.
המחקר מצביע על עלייה משמעותית בדרישה למכשירי סלולר ניידים, שמכילים פונקציות מוטות-בידור כגון: יכולת לצפות בתמונות וסרטוני וידאו, יכולת לשחק במשחקים, נגן מדיה ועוד. אם בשנת 2007 הדרישה למכשירי סלולר מוטי- בידור עמדה על 57.3 מיליון צרכנים בעלי מכשירים ניידים בארה"ב הרי שהתחזית לשנת 2012 הינה ל-96.2 מיליון.