|
טפר: מהמשנה למנכ"ל לכס המנהל [צילום: חברת ארקיע]
|
|
|
|
|
בואינג-787: יטוס בקווים סדירים
|
|
|
|
|
דירקטוריון חברת התעופה והתיירות ארקיע החליט למנות לחברה מנכ"ל - לאחר שהתפקיד לא היה מאוייש בשנתיים האחרונות. לפני כשנתיים החליפה החברה בעלות, עם יציאתה של משפחת בורוביץ (שנאלצה לעשות זאת עקב רכישת אל-על), ולאחר כניסת האחים נקש לבעלות וניהול החברה מונה מנכ"ל אל-על לשעבר, רפי הרלב, לנשיא החברה והיא פעלה ללא מנכ"ל.
דירקטוריון ארקיע החליט למנות למנכ"ל את גדי טפר, רואה חשבון במקצועו ופקח טיסה בחיל-האוויר בעברו. טפר (38) היה מאז 2006 המשנה למנכ"ל החברה, כיד ימינו של הרלב. הוא בעל תואר במינהל עסקים וחשבונאות מהמכללה למינהל, חבר בוועדת ביקורת המערכות הממוחשבות של לשכת רואי החשבון - ומרצה מטעמה. בתפקידו הקודם היה טפר שותף בכיר במשרד ראובני, הרטוב, טפר ושות', המתמחה בייצוג משקיעי חוץ, מיזוגים, רכישות, ניהול משא-ומתן ומיסוי בינלאומי.
עם כניסתו לתפקיד אומר טפר כי החברה נמצאת בפני כמה אתגרים משמעותיים, הנובעים מהשינוי המהותי המתחולל בענף התעופה בישראל - עם הפקעת הבלעדיות של אל-על על הקווים הסדירים המרכזיים בין ישראל לשאר העולם - ומינויין של ארקיע וישראייר למובילים נקובים סדירים ורשמיים בקווים הבינלאומיים. "בימים אלה", אומר טפר, "בהם מדיניות השמיים פתוחים הופכת מחזון למציאות, ארקיע צוברת תאוצה ונערכת לפתיחת קווים חדשים. כבר במאי הקרוב תפעיל החברה קו סדיר חדש לפריס, שייצטרף לקווים סדירים נוספים ליעדים בכל העולם. מדיניות זו, ביחד עם ההון אנושי המעולה בחברה המאופיין במוטיבציה גבוהה, מסירות ומקצועיות - הם בסיס איתן להמשך הצמיחה וההתפתחות שלה".
אבי נקש, "האיש החזק" בארקיע, אמר על המינוי כי "ארקיע מקפידה על כך שהעומדים בראשה יהיו המנהלים המקצועיים והמנוסים ביותר. יש לי אמון מלא ביכולותיו המקצועיות והניהוליות של טפר, שללא ספק מהוות יתרון משמעותי לחברה - ויצעידו אותה קדימה". ארקיע נמצאת במגמת התפתחות לא רק בהיקף היעדים שלה - אלא גם מבחינת צי המטוסים. היא החליטה לרכוש את מטוס הנוסעים העתידי של בואינג האמריקנית, הבואינג-767, והיא בוחנת בין השאר גם לרכוש את מטוס הבואינג-777, שיהיה הגדול ביותר בשורותיה ויטוס לקווים ארוכי טווח, כגון לארה"ב.