סוגים מסויימים של מוזיקה יכולים להגביר את טעמו של היין. אלו המסקנות אליהן הגיעו פסיכולוגים מבריטניה.
המחקר, של אוניברסיטת "Heriot Watt", גילה כי אנשים דירגו שינוי של עד 60% בטעם היין בהתאם למוזיקה ששמעו.
לדברי החוקרים, קברנה סוביניון היה היין שטעמו הושפע במידה הרבה ביותר על-ידי מוזיקה "כבדה ורבת עוצמה", בעוד שטעמו של יין שרדונה הושפע ממוזיקה יותר "שורקנית" ומהירה.
המחקר, הם מקווים, ישכנע אולי את הקמעונאים להציע המלצות למוזיקה על גבי תוויות היין.
המחקר כלל 300 סטודנטים מהאוניברסיטה שקיבלו כוס יין חינם בתמורה לדעתם.
הכל במוח
ארבעה סוגי מוזיקה הושמעו למשתתפים - כרמינה בורנדה של אורף ("כבדה ורבת עוצמה"), ואלס הפרחים ממפצח האגוזים של צ'ייקובסקי ("מעודן"), 'Just Can't Get Enough' של נובל ואג ("שורקני ומרענן") ו'Slow Breakdown' של מייקל ברוק ("רכה ומתוקה").
היין הלבן דורג כ-40% יותר "שורקני ומרענן" כשהמוזיקה ניגנה, אך רק 26% יותר "רך ומתוק" כשהמוזיקה בקטגוריה זו הושמעה.
טעמו של היין האדום הושפע ב-25% ממוזיקה "רכה" ו"רעננה", אך ב-60% ממוזיקה כבדה ורבת עוצמה.
החוקרים משערים כי התוצאות מוכיחות "תאוריה קוגנטיבית יסודית" והיא כי המוזיקה גורמת למוח להגיב ליין בדרך מסויימת.
הם מציעים ליצרני היין להמליץ כי בזמן שתיית יין מסויים, כדאי להאזין לסוג מסויים של מוזיקה.
המחקר בוצע עבור יצרן היינות הצ'ליאני מומטס אאורליו, המשמיע מזמורי תפילה ליינות המבשילים. לדבריו, היה זה טבעי כי המדענים יגלו הוכחה מדעית לקשר שיש למוזיקה על טעמו של היין.
מחקר קודם שביצעו החוקרים בסופרמרקט הראה, כי אנשים העדיפו לקנות יין צרפתי פי חמישה מיין גרמני במקרים בהם מוזיקה עם אקורדיון נוגנה ברקע.
במקרים בהם להקת אומפה נוגנה ברקע המוצר הגרמני "ניצח" את הצרפתי 2-1.