מאמצי השיווק האדירים של תעשיית הפלסטיקה והגומי, לחו"ל היה הדבר היחיד ששמר השנה על יציבות הענף. כך אומר עמוס רשף, יו"ר איגוד הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל פוליאון ברקאי.
רשף ציין, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירדו מכירות הענף ב-2.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-1.89 מיליארד דולרים. כל זאת בשל המיתון העולמי והמשבר במשק בארץ, דבר שהביא לירידה בביקושים גם בארץ וגם בחו"ל. בתוך כך מכירות הענף לשוק המקומי קטנו בחודשים ינואר - ספטמבר 2002 ב-3.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-1.04 מיליארדי דולרים.
יצוא הענף ירד בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-847 מליוני דולרים.
רשף ציין, כי ברבע השלישי של השנה נרשם גידול של 8% ביצוא הענף לעומת הרבע הקודם והוא צופה, כי גם ברבע האחרון של השנה ימשיך יצוא הענף להתאושש. מדובר בגידול מרשים של יצוא מוצרי צריכה מפלסטיק, ריהוט גן, כלי בית ו"עשה זאת בעצמך".
רשף תולה, כאמור, את הסיבה העקרית להתאוששות ביצוא במאמצי השיווק האדירים של יצרני הענף. הוא ציין, כי בחצי השנה האחרונה נרשם גידול של 30% במספר המשלחות של יצרני הענף שיצאו לחו"ל לתערוכות ולפגישות עם קניינים באירופה ובארה"ב, זאת כתוצאה מאי הגעתם של קניינים מחו"ל לישראל.
עוד ציין רשף, כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה פוטרו כ-400 עובדים בתעשיית הפלסטיקה והגומי - מהווה ירידה של 2% במספר המועסקים בענף. כיום מועסקים בענף הפלסטיקה והגומי כ-20,000 עובדים.
כן נרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירידה של 15% בהשקעות בציוד לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהסתכמו ב-56 מיליוני דולרים. בצריכת חומרי גלם נרשמה בחודשים ינואר - ספטמבר 2002 יציבות והם הסתכמו ב-592 אלף טון.
רשף הוסיף, כי בימים אלו שוקד איגוד יצרני הפלסטיקה בהתאחדות התעשיינים, בשיתוף מרכז הירידים בתל אביב, על הכנות לתערוכה הבינלאומית לפלסטיקה וגומי - "פלסטו-ישפאק", שתתקיים בספטמבר 2003.
התערוכה תתפרס על שטח של כ-40 אלף מ"ר. איגוד יצרני הפלסטיקה כבר החל במאמצי השיווק הנרחבים להבאת קניינים מחו"ל לתערוכה, המהווה את גולת הכותרת של הענף.