|
פגיעה באיכות החיים של בני ברק [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
עומס האוטובוסים שעמדו בדרכים המובילות למירון בפקק אין-סופי בדרך להילולת הרשב"י בל"ג בעומר, הוא מיקרוקוסמוס של המתרחש מדי יום בעיר בני ברק. כך טוען הרב יהודה גנוט, יושב-ראש ארגון "חרדים לסביבה".
לדברי גנוט, העיר בני ברק הופכת בכל יום לתחנה מרכזית אחת גדולה, כאשר נוסעים מכל רחבי הארץ מתנקזים כולם אל תוך העיר, שכן כל קווי התחבורה הציבורית המובילות אל ערי הפריפריה החרדיות עוברים בצירים המרכזיים של העיר הצפופה. התופעה הופכת לאקוטית וקשה ביותר בימי שישי ובערבי חגים ובמוצאי שבתות וחגים.
גנוט הסביר כי העיר בני ברק, למרות היותה מרכזית במפת התחבורה בארץ, ואולי בשל התשתיות המיושנות והלקויות שלה, כמו גם רמת הצפיפות הגבוהה במיוחד בעיר, איננה ערוכה ומסוגלת לקלוט כמות כה גדולה של כלי תחבורה ציבורית בעת ובעונה אחת, כפי שקורה בכל יום בעיר.
"התופעה הזו שנוצרה לנוכח הרגלים רבי-שנים, גורמת לרמת זיהום אוויר גבוהה וחמורה בעיר ולפגיעה קשה באיכות החיים של תושביה. המצב כפי שהוא מתרחש בכל יום בבני ברק, אינו קיים במקומות נוספים ובערים אחרות ברחבי הארץ", התריע גנוט והוסיף כי הבעיה הזו קיימת במשך שנים רבות ומכוח ההרגל, הציבור משלים עם תופעה חמורה זו.
זאת ועוד, תושבי העיר מתקשים לנוע בתוככי העיר בשל כמות האוטובוסים העוברים במחיצתה בכל זמן נתון וגורמים לפקקי תנועה בלתי נסבלים, נפגמת איכות חייה של האוכלוסיה המקומית באופן קשה. לגודל האבסורד, מרבית כלי הרכב הציבוריים הנעים בתוך העיר הינם אוטובוסים בינעירוניים החוצים דרכה אל יעדם הסופי מחוץ לעיר.
הפתרון לתמונת מצב זו נעוץ לטענת ארגון "חרדים לסביבה" בהקצאה ובהכשרה של מתחם מיוחד בתוך העיר או בשוליה, שישמש כתחנת איסוף וריכוז ממנה ייצאו ויגיעו כל הנסיעות והקווים הבינעירוניים המקשרים אל יתר הערים ברחבי הארץ.
על-פי תוכנית זו, קווי התחבורה הציבורית הפנימיים בבני ברק ישמשו כ"שאטלים" אשר יובילו את הנוסעים אל המתחם אשר ירכז אף את יתר הנוסעים מכל רחבי הארץ העוברים בעיר כדי להמשיך אל יעדם הסופי, בדומה לעיר חיפה.
"הפתרון ניתן למימוש ברצון כן ואמיתי של הגורמים המוסמכים ועל נציגי ונבחרי הציבור לפעול בעניין לטובת ולרווחת האוכלוסייה", סיכם גנוט.