רבבות נהגי משאיות בספרד פתחו בשביתה בלא הגבלת זמן, במחאה על העלייה התלולה במחירי הסולר. מראשית 2008 עלה מחיר הסולר בספרד ב-20%. השביתה פרצה בחצות (יום א', 8.6.08). רבות מהמשאיות שיבשו את התנועה באחת מנקודות הגבול בין ספרד לצרפת. כמה משאיות שהעזו לעבור את משמרות השובתים, הותקפו, המשמשות שלהן נופצו, הפנסים נעקרו והצמיגים נחתכו.
ממשלת ספרד מכינה חבילת חירום כדי לסייע למגזר המשאיות, ובכלל זה הלוואות וחוזים גמישים יותר. כמו כן תציע הממשלה סכומים במזומן לנהגים ותיקים המבקשים לפרוש.
עד הבוקר החנו כ-200 נהגים את המשאיות שלהם ליד תחנות כביש האגרה בעיירה הקטלוגית לה ז'ונקוארה, ליד הגבול עם צרפת. הנהגים מנעו ממשאיות אחרות לעבור וגרמו עיכובים בתנועת כלי הרכב האחרים. מאות נהגי משאיות נסעו במתכוון לאט בכבישי הטבעת סביב מדריד וברצלונה. כמו כן היו צעדי מחאה בחבל הבסקים ובוולנסיה.
רוב 90,000 נהגי המשאיות המשתתפים בשביתה הם עצמאים, או שכירים של חברות תובלה קטנות ובינוניות. הם הזהירו כי ברבים מהסופרמרקטים תאזל האספקה בתוך ימים. גם אספקת הדלק לתחנות תשובש.
גל מחאות של נהגים ודייגים
"אנחנו אלה שמובילים את הסחורות שהמדינה הזאת רוצה בהן", אמר ראש אחד האיגודים המשתתפים בשביתה, "פנדיסמר", חוליו וייסקוזה לתחנת רדיו ספרדית. "אם אנחנו שובתים משום שלא קיבלנו את הכסף לקנות דלק, גם המדינה תשבות". נשיא איגוד מקצועי אחר של מובילים, "אדטק", אמר כי רוב המובילים הקטנים עומדים על סף פשיטת רגל. "אין לנו עוד פתרונות. איננו יכולים להרשות לעצמנו לרכוש סולר", אמר ז'אן קלוד פראן, לרדיו ספרד.
נהגי המשאיות בספרד נהנים מתמיכת עמיתיהם בפורטוגל ובדרום צרפת, שאף הם משבשים את התנועה לאורך אחד הנתיבים הראשיים לספרד. עם זאת, האיגוד המקצועי הגדול ביותר של נהגי המשאיות בספרד אינו משתתף בשביתה.
הנהגים השובתים דורשים מממשלת ספרד להנהיג, בחוק, מחיר מינימום בעד שירותיהם, ולהבטיח שחוזי התובלה ישקפו טוב יתר את המחיר המאמיר של הדלק.
שביתת נהגי המשאיות הספרדים היא רק צעד מחאה אחד בשרשרת, במדינות האיחוד האירופי, ובאה בעקבות שביתות של הדייגים, בעיקר במחאה על התייקרות הדלק. ביום ד' (4.6.08) התנגשו דייגים עם המשטרה בבלגיה. ב-3 במאי חסמו נהגי המשאיות והמוניות את אחד הכבישים הראשיים בפריס לאות תמיכה בשביתת הדייגים. ימים אחדים קודם לכן פתחו דייגי איטליה, ספרד ופורטוגל בשביתה. הדייגים הגיעו למדריד וחילקו לציבור 20 טונות דגים טריים חינם. ב-28 במאי חסמו נהגי משאיות בבריטניה את כבישי לונדון. דייגי אנגליה התכנסו ב-3 ביוני לעצרת מחאה בעיר הבירה.
בתוך כך, הצטרפו דייגי נמלי הים התיכון בצרפת אל עמיתיהם בנמלי צרפת האחרים והשביתו את פעילותם לקראת ועידת הפסגה של האיחוד האירופי שתתכנס החודש בבריסל.
הדייגים הודיעו כי לא יעבדו עד שיתיר האיחוד האירופי לממשלות המדינות החברות לתת להם סיוע פיננסי ולסבסד את הסולר לספינות. אבל האיחוד האירופי מתעקש לראות בכל סובסידיה לדלק צעד בלתי חוקי. על-פי החלטת האיחוד האירופי, כי שיעור המע"מ במדינות החברות אינו יכול להיות פחות מ-15%. המדינות החברות חופשיות לקבוע שיעור מע"מ גבוה יותר.