|
144. כל העסקים. כל האנשים
|
|
|
|
| איתור טלפונים וכתובות אנשים פרטיים | |
| איתור טלפונים וכתובות של בתי עסק | |
| אפשרות חיפוש לפי שם או לפי קטגוריה | |
| מידע נוסף מעבר למספר: | |
|
|
|
|
|
|
מחירי הפרסום באתר יהיו זולים בכ-50% בממוצע ממחירי הפרסום של דפי זהב. המפרסם ישלם לחברה על הפרסום באתר המתחדש על-פי החשיפה האמיתית של העסק שלו | |
|
|
|
|
חברת בזק הכריזה על השקת מאגר המידע העסקי והפרטי הגדול בישראל. המאגר ישתלב באתר 144. מדובר במהלך אסטרטגי שמטרתו הובלת תחום החיפוש העסקי באינטרנט, ולנגוס בפלח שוק רחב של המתחרה דפי זהב.
סירבול ללקוח הפרטי
מי שייכנס לאתר החדש ויבקש לחפש שם מנוי פרטי של טלפון, יצטרך לעבור משוכה נוספת ומסורבלת, וללחוץ על הלשונית המתאימה. בבזק הסבירו את ההעדפה ל-300 אלף עסקים על-פני 5.9 מיליון גולשים בכך ש"זה מה שמקובל בעולם".
האתר החדש מספק למשתמשים נתונים על מספרי הטלפון של המנויים בכל מפעילי התקשורת בישראל, נייחת וניידת. החיפוש קל יחסית, ואף כולל מערכת מפות המאפשרת לצרכן לקבל נתיבי הגעה אל היעד המוזן אוטומטית על-ידי המערכת, מכל נקודה שהיא בישראל, וכן מסרון חינם לטלפון הנייד עם המידע על בית העסק המבוקש. בהמשך, יתאפשר גם חיפוש באמצעות מסרונים, וכמו כן יוצע המידע גם דרך אתר תוכן סלולרי.
הצפי: אלף מצטרפים כל חודש
בפיתוח הממשק החדש השקיעה בזק מעל 10 מיליון שקלים. החברה מעריכה את שוק החיפוש העסקי המקומי באינטרנט בישראל בכ-60 מיליון שקל בשנה, אך מסרבת לנדב נתונים באשר לרווחיה עד כה ולרווחים אותם היא צופה. כל שהיא מוכנה לומר הוא שכיום רשומים במאגר כ-5,000 מפרסמים משלמים, והיא צופה הצטרפות של אלף כאלו מדי חודש.
מחירי פרסום מוזלים
מחירי הפרסום באתר יהיו זולים בכ-50% בממוצע ממחירי הפרסום של דפי זהב. המפרסם ישלם לחברה על הפרסום באתר המתחדש על-פי החשיפה האמיתית של העסק שלו – Pay Per Impression (PPI). על-פי המודל, בעל העסק מבטיח באמצעות התשלום כמות מסויימת, על-פי בחירתו, של חשיפות, כשהעסק שלו יופיע במקומות הראשונים של רשימת העסקים. באופן כזה, המודל העסקי מאפשר גם לעסקים קטנים ובינוניים להיחשף באופן משמעותי (תופעה הקרויה בעולם Long Tail), ולא להידחק פעם אחר פעם לסוף רשימת החשיפות, כשהחברות הגדולות, המשקיעות כסף רב, זוכות תמיד לחשיפה המשמעותית.
תו אמון הציבור
בזק וארגון אמון הציבור חתמו על שיתוף פעולה אסטרטגי לפיו באתר 144b החדש יסומן תו אמון הציבור לצד כל עסק שהתחייב לכללי אמון הציבור ועומד בבקרה צרכנית של אמון הציבור. בחברה אמרו כי הם אינם מעריכים שהמפרסמים יירתעו מכך.
מנכ"ל בזק, אבי גבאי, אמר בעקבות השקת הפלטפורמה החדשה, "אנחנו מאד נרגשים מהכניסה לתחום הכנסות חדש, המייצר מצד אחד אלטרנטיבה אמיתית שלא הייתה קיימת עד כה לבתי העסק, ומצד שני מהווה מנוע צמיחה לבזק".
סמנכ"ל השיווק של החברה, רן גוראון, אמר ש"ההצעה של בזק היא וין-וין קלאסי, ואני צופה כמות הולכת וגדילה של בתי עסק מפרסמים המצטרפים לאתר בזק, וכמות גדולה יותר של משתמשים מרוצים".