יעקב פודים תבע את חברת סלקום בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים לאחר שלא היה מרוצה מטלפון נייד "סורר". מכתב התביעה עלה שההתקשרות בין הצדדים נעשתה בחודש ספטמבר אשתקד, וזמן קצר לאחר מכן הטלפון הנייד, מדגם נוקיה 73 N, תמורתו שילם 3,114 שקל ב-36 תשלומים, "סבל" מתקלות ונכבה באופן פתאומי. לאחר שסלקום לא הצליחה לתקן את המכשיר, והתברר שהגרסה החדשה טרם התקבלה, ביקש התובע לבטל את העסקה והתבקש לשלם 1,903 שקל דמי ביטול. הוא סירב וביקש מבית המשפט לבטל את העסקה ולהשיב את כספו כולל דמי אחריות תיקונים ודמי גלישה שנמנעו ממנו עקב התקלות במכשיר.
בכתב ההגנה השיבה סלקום שהייתה מודעת לתקלות והודיעה שיצרנית המכשיר תעדכן את גרסתו אלא שבסופו של דבר היצרנית לא עשתה זאת. כמו-כן ששדרגה את המכשיר לבקשת התובע והעניקה לו שירותי תיקונים ואין להשיב את כספו. סלקום הוסיפה שהתובע חייב לה כספים וביקשה לדחות את התביעה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים, קיבלה השופטת יעל ייטב, את התביעה בחלקה וחייבה את סלקום לקחת את המכשיר ולשלם לתובע, בתוך 30 יום, את תמורתו בקיזוז תשלומים חודשיים ששולמו עד להגשת התביעה. כמו-כן תשלם סלקום לתובע הוצאות משפט בסך של 500 שקל.
"אין ספק שבין הצדדים נכרת הסכם, וכן שיש לראות במתן מכשיר לקוי אשר השימוש בו מלווה תקלות משום הפרת חוזה מטעם הנתבעת. אדם הרוכש מכשיר טלפון נייד, רשאי לצפות שהמכשיר יפעל ללא תקלות. בנסיבות העניין התובע היה רשאי לבטל את ההסכם ביטול המצדיק השבה". השופטת הוסיפה שאין לקבל את התביעה בנוגע להשבת ביטוח אחריות ודמי גלישה, "שכן בפועל נעשה שימוש במכשיר והשירותים האמורים הועמדו לרשות התובע. כמו-כן לא מצאתי מקום לפסוק פיצוי בגין עוגמת נפש". השופטת ייטב, פטרה את התובע מתשלום סכומים עבור החודשים שלאחר הגשת התביעה.