|
להגביל המהירות ל-60 מייל [עומר שיקלר]
|
|
|
|
|
הסנאטור אמריקני ג'ון וורנר, הנחשב לרב השפעה, הציע ביום חמישי (ה', 03.7) לקונגרס לשקול אכיפה מחודשת למגבלת מהירות לאומית כדי לחסוך דלק ובתקווה, למתן את מחירי הדלק. כך מדווחות (שבת) סוכנויות הידיעות.
סנאטור וורנר, נציג וירג'יניה, פנה למשרד האנרגיה בשאילתא לגבי המהירות בה יעילות הדלק אופטימלית (בטכנולוגיה הקיימת). במכתב השאילתא ששלח לשר הארנרגיה סמואל בודמן, ביקש לדעת האם הממשל יתמוך בהצעה הגבלת מהירות נמוכה יותר, אם תוגש כזו בקונגרס.
ב-1974 הקונגרס האמריקני קבע מגבלת מהירות לאומית של 55 מייל לשעה (כ-90 קמ"ש), בגלל מחסור באנרגיה שגרם על-ידי חרם הנפט הערבי. המגבלה בוטלה ב-1995 כשמחיר נפט גולמי צלל ל-17 דולר לחבית, כאשר כיום, יש להזכיר, מחיר חבית נפט עומד על כ-145 דולר.
וורנר ציטט מחקרים שהראו כי מגבלת המהירות שהייתה נהוגה חסכה 167,000 חביות נפט ביום, ואף מנעה עד 4,000 תאונות דרכים קטלניות בשנה. "בהתחשב בעלייה המשמעותית של מספר הרכבים על מערכת הכבישים המהירים של אמריקה מ-1974 ועד 2008, ניתן להניח שכמות הדלק שניתנת להיחסך היום היא גדולה בהרבה" וורנר כתב לבודמן.
דוברת משרד האנרגיה, אנג'לה היל, אמרה כי המשרד יבחן את מכתבו של וורנר אך הוסיפה כי "אם הקונגרס רציני לגבי טיפול במחירי הנפט, הוא צריך לפעול להרחבת הפקת דלק ביתי וגז טבעי".
במכתבו לבודמן ציטט וורנר ממחקרים המופיעים באתר האינטרנט של משרד האנרגיה עצמו, לפיהם יעילות הדלק פוחתת מאד כשנוסעים במהירות העולה על 95 קמ"ש. כל שמונה קמ"ש נוספים מעל סף זה, מוערכים בעלות לבעלי רכב בכ-30 סנטים נוספים לגאלון, כלומר כ-25 אגורות לליטר דלק.