קמעונאית האינטרנט הגדולה בעולם, אמזון, דיווחה (יום ה', 24.7.08) כי הרווח הנקי שלה ברבעון השני של 2008 הוכפל לעומת הרבעון המקביל ב-2007, ל-158 מיליון דולר, שהם 37 סנט למניה, בין היתר בזכות מכירת היחידה האירופית שלה להשכרת DVD.
לגידול ברווח גם סייעה הודעת מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, על משלוחים חינם והורדת מחירים כדי לעודד את הצריכה בארה"ב, לנוכח התייקרות הדלק וירידת מחירי הבתים. אבל אנליסטים אומרים כי השפעה מכרעת יש לשינוי בהתנהגות הצרכנים והמעבר שלהם לרכישות באינטרנט.
מניית אמזון עלתה ביום ד' לאחר סגירת המסחר בנסד"ק ב-8.6% ל-76.58 דולר. מראשית השנה נרשמה במניית אמזון ירידה של 24%, לעומת עלייה של 22% במניית וול-מרט, רשת החנויות הקמעונאיות הגדולה בעולם.
אמזון צופה כי בכל 2008 יגדלו המכירות שלה לכ-20.1 מיליארד דולר. הרווח התפעולי הצפוי בכל השנה: 920 מיליון דולר.
ברבעון השני של 2008 גדל הפדיון של אמזון ב-41% ליותר מ-4 מיליארד דולר. מכירות הרשת מחוץ לארה"ב טיפסו ב-47%, בעזרת היחלשות הדולר. הרווח התפעולי של אמזון גדל ברבעון השני ב-86% ל-217 מיליון דולר, אך סכום זה כולל רווח של 53 מיליון דולר ממכירת היחידה האירופית להשכרת DVD.
המכירות באינטרנט צומחות יותר מהר
הגידול במכירות של אמזון באינטרנט היה מהיר יותר מאשר כלל המכירות של הענף. לפי נתוני משרד המסחר של ארה"ב, גדלו המכירות של סוחרי האון-ליין ברבעון הראשון של 2008 ב-14% לעומת הרבעון המקביל לפני שנה. בכל המסחר הקמעונאי האמריקני היה ברבעון הראשון גידול של 2.8% בלבד. נתוני הרבעון השני יפורסמו בחודש הבא.
המכירות של קמעונאית הבגדים הגדולה בארה"ב גאפ ירדו ברבעון הראשון ב-4.6%, בזמן שפדיון החברה ממכירותיה באינטרנט גדל ב-21%. רשת חנויות הכלבו האמריקנית ג'יי. סי. פני דיווחה ברבעון הראשון על עלייה של 8.7% במכירות שלה באינטרנט, לעומת ירידה של 5.1% בכלל המכירות.
אמזון מוכרת מוצרים בכ-30 קטגוריות, מכלי עבודה ועד כלי נגינה. בחודש שעבר פתחה אמזון חנות אינטרנט לממכר צרכי משרד. תכשיטים, אלקטרוניקה, צעצועים, נעליים ומוצרים לתינוקות נמנו עם רבי המכר, מסר מנהל הכספים של אמזון לכתבים.
המכירות של ספרים, DVD ומדיה אחרים באמזון גדלו ברבעון השני ב-31% ל-2.41 מיליארד דולר. המכירות של אלקטרוניקה, תכשיטים, בגדים וסחורות כלליות, זינקו ב-58% ל-1.53 מיליארד דולר. קטגוריה זו היוותה 38% מכלל המכירות של אמזון, לעומת 34% ברבעון המקביל ב-2007.
החברה הרחיבה את המכירות הדיגיטליות שלה, ובכלל זה הציגה בשנה שעברה את מתקן הקריאה האלקטרוני קיינדל, שנועד לעודד הורדות של ספרים, מגזינים ועיתונים. החברה מסרבת למסור פרטים על המכירות, אך טוענת כי היא "שבעת רצון". אמזון גם קידמה את ההורדות של סרטים ומוזיקה. בתחום זה עומדת אמזון במקום השני אחרי iTunes של אפל.