|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

דוח שלילי למרבית המתמודדים במועצות האזוריות

בדוח המבקר על בחירות למועצות האזוריות: 26 פעלו בהתאם לכללים 45 מועמדים זכו לדוח שלילי הסנקציה - שלילת ההשלמה שמשלמת המדינה על הוצאות הבחירות של המועמדים
27/07/2008  |   רותי אברהם   |   חדשות   |   תגובות
מאת: רותי אברהם  |    |  תגובות
המבקר מיכה לינדנשטראוס. מהי "תרומה אסורה" [צילום: פלאש 90]

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, פרסם (יום א', 27.7.08) את דוח הביקורת על הבחירות למועצות האזוריות שנערכו ב-27.11.07. בבחירות השתתפו 71 מועמדים ל-21 מועצות אזוריות. המבקר ציין כי שני שלישים מהמתמודדים לא פעלו בהתאם לכללים לגבי 45 מתמודדים הדוח הוא שלילי ורק 26 מועמדים פעלו בהתאם לכללים.

בנוגע לאחד המקרים הפנה המבקר את תשומת לבם של גורמי התביעה הכללית לבחון את העניין. הדוח חושף "מגוון" של הפרות על הנחיות המבקר בכל הנוגע לניהול חשבונותיהם של המועמדים ובהן "תרומות אסורות" - מימון מכיסם הפרטי של המועמדים. עוד בדוח: פירוט הסנקציה המוטלת על מועמדים שלא ניהלו את חשבונותיהם כראוי, "שלילת" השלמת מימון הוצאות בחירות המשולם להם מהמדינה.

על-פי תוצאות הבחירות, היו זכאים לקבל מימון ממלכתי 49 מועמדים, 22 מועמדים לא היו זכאים למימון ממלכתי מכיוון שלא זכו ב-20% מהקולות הכשרים של הבוחרים. 65 מועמדים מסרו למבקר המדינה דוחות כספיים לתקופת הבחירות בצירוף חוות דעת של רואה חשבון.

ששה מועמדים: אליהו כהן מאשכול, יניב לוי בן חגי מחוף אשקלון, נועם צרפתי ממעלה נגב, יוחאי אבני משדות נגב, מאיר אוחנה משפיר ואריה יהודה אזואלוס משומרון לא מסרו כלל למשרדי חשבונות ודוח כספי לתקופת הבחירות, למרות פניות חוזרות ונשנות. חמישה מועמדים מסרו באיחור את חשבונותיהם והדוח הכספי. המבקר מוסיף כי "למרות ההכבדה שנגרמה בשל כך על סיכום מלאכת הביקורת בפרק הזמן הקבוע בחוק, החליט כי מן הצדק לקבל את כל החשבונות והדוחות הכספיים האמורים".

מימון מהכיס הפרטי - תרומה אסורה

בעקבות הממצאים הורה המבקר לשלול את השלמת הוצאותיו בסכום של 14,731 שקלים, של ראש מועצה אזורית אשכול חיים ילין בשל העובדה כי בהסכם שנחתם עם מנהל קמפיין הבחירות "צוינו פרטים כלליים בלבד באשר לפעולות שעל מנהל הקמפיין לעשות לטובת המועמד, אשר אינם מאפשרים לעמוד על שלמות ומהימנות הרישום במערכת החשבונות".

מועמד אחר שלא נבחר למועצה באשכול, אורי נעמתי, "ספג" שלילה בסכום של 9,234 שקלים זאת לאחר שנעמתי הסביר כי הוא יממן את הגרעון שלו 115,039 שקלים, מכספו הפרטי. המבקר ציין כי זוהי "תרומה אסורה" ועל כן ניתן לו דין וחשבון "לא חיובי" לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של המועמד".

לתשומת לבם של גורמי התביעה

ראש המועצה הנבחר במועצה האזורית גליל תחתון מוטי דותן ספג שלילה בסכום של 15,215 שקלים. זאת בשל העובדה כי "קיבל שירותים ללא תמורה מיועץ משפטי וכן שירותי הנהלת חשבונות וביקורת חשבונות ממי שעיסוקם המקצועי בכך, דבר שאינו בגדר התנדבות אלא תרומה. המועמד לא כלל בחשבונותיו את קבלת השירותים כהוצאה מצד אחד וכתרומה בשווה כסף מהצד השני".

גם דותן התכוון לממן את הגרעון שלו שהסתכם ב-48,057 שקלים מכיסו הפרטי, אך המבקר מזכיר כי מדובר ב"תרומה אסורה". בנוסף, בחודש ספטמבר 2007, סמוך למועד הבחירות לרשויות המקומיות, חילקה המועצה האזורית הגליל התחתון לתושבי המועצה האזורית את אטלס הגליל התחתון וכבישי ישראל שהופק בידיה בסיוע ומימון מועדון גולף הגליל, הרשות לפיתוח הגליל, החטיבה להתיישבות בסוכנות היהודית ורשות ניקוז כנרת.

המבקר מציין כי "האטלס חולק, ללא תמורה, בצירוף מכתב של המועמד שכיהן כראש המועצה. בתוך האטלס פורסם דבר ראש המועצה בצירוף תמונתו ותוכניותיו לעתיד ופורטו פרויקטים עתידיים. הפקת האטלס וחלוקתו בצירוף מכתב אישי של ראש המועצה לתושבים ללא תמורה מהווה תעמולת בחירות לטובת המועמד. האטלס מומן בידי תאגידים ובהם המועצה האזורית ויזם המקים כפר גולף בתחומי המועצה, על-פי התיעוד שהוגש למשרדי עלות הפקת האטלס הסתכמה בכ-130,000 שקלים. לפיכך, הכנסות המועמד לא היו בגבולות האמורים בסעיף 16 לחוק לעניין קבלת תרומות".

המבקר הפנה את עניינו של דותן לתשומת לבם של גורמי התביעה הכללית בדרישה "לבחון את מכלול ההיבטים בעניין זה".

ההתקשרויות לא היו בכתב

אהרן בז'רנו נבחר בסיבוב שני לראש המועצה האזורית חוף השרון. הדוח השלילי שניתן בעניינו נבע מכך שהוא "לא ערך התקשרויות בכתב בגין חלק מההוצאות, האסמכתאות בגין חלק מההוצאות לא כללו פרטים מהן ניתן לעמוד על פרטי ההוצאה ושלמות הרישום במערכת החשבונות. המועמד לא כלל בחשבונותיו הוצאות בגין הערך הכלכלי של ערבויות שנתן לשם קבלת אשראי בנקאי בגובה של 230,000 שקלים".

כמו כן, הוא שכר באוקטובר 2007 את שירותיו של מנהל קמפיין לניהול מערכת הבחירות. מהבדיקה עולה כי המועמד שילם למנהל הקמפיין חודש לפני כן, בהעברה בנקאית, סכום של 21,000 שקלים מחשבונו הפרטי ולא מחשבון הבנק שיוחד למערכת הבחירות. "הוצאה זו לא נרשמה בהוצאות הבחירות של המועמד. המועמד הסביר כי סכום זה הועבר לידי מנהל הקמפיין כ'דמי רצינות' מטעמו עד לחתימת ההסכם לניהול קמפיין הבחירות וכי הושב לידי באת-כוחו במזומן ועל כן אינו הוצאת בחירות. המועמד, באת-כוחו ומנהל הקמפיין גיבו את הסברם בתצהירים. על-סמך תצהירים אלה החלטתי לקבל את הסברם".

הסבריו של בז'רנו בנוגע למימון גרעון בסכום של 29,549 שקלים באמצעות תרומות שנאספו בסך 30,000 שקלים הניחו את דעת המבקר. דין וחשבון לא חיובי ניתן לגבי תוצאות ביקורת חשבונות של בז'רנו ולכן ספג שלילה בסכום של 2,490 שקלים.

מימון ממפלגת ציונות דתית לאומית מתחדשת

מאחד מהמועמדים שלא נבחר לראשות המועצה האזורית שומרון, פיני אפרתי, נשללה השלמת המימון של 8,802 שקלים, על-רקע התנהלותו החשבונאית. אפרתי "לא שמר בחשבונותיו תצלומים מ-16 שיקים שקיבל כתרומות, לא כלל בחשבונותיו הוצאות בסך 30,000 שקלים בגין הוצאות פרסום ששולמו ישירות לספק בידי מפלגת "ציונות דתית לאומית מתחדשת", וכן לא כלל בחשבונותיו הוצאות בגין הערך הכלכלי של ערבות שנתנה לו לצורך קבלת אשראי בנקאי".

יתרה מכך "אפרתי קיבל תרומות מתאגידים - בדרך של מימון הוצאות פרסום בסך 30,000 שקלים בידי מפלגת 'ציונות דתית לאומית מתחדשת', ובדרך של העמדת משרד השייך לתאגיד לשימוש כמטה בחירות. לפיכך הכנסות המועמד לא היו בהתאם לאמור בסעיף 16 לחוק. כמו-כן בהעדר תצלומי שיקים של 16 תרומות לא ניתן לקבוע כי התרומות שהתקבלו היו בגבולות שנקבעו בסעיף 16 לחוק". גירעון שצבר אפרתי הסתכם ב-46,500 שקלים. המבקר מציין כי לא קיבל את הסברו של אפרתי על כיסוי הגירעון באמצעות תרומות בשל "היעדר תיעוד לביסוס ההסבר כגון רשימת תורמים וסכומי תרומות. לפיכך ניתן דין וחשבון לא חיובי לגבי תוצאות ביקורת החשבונות של המועמד", ונשללה השלמת המימון.

עמותת "מועצה עם נשמה"

ראש המועצה הנבחר במועצה אזורית שומרון גרשון מסיכה ספג שלילת הוצאות בסכום של 35,803 שקלים. זאת מאחר ששילם את רוב הוצאותיו שלא באמצעות חשבון הבנק עליו דיווח אלא באמצעות חשבונות בנק המשמשים אותו באופן פרטי. המבקר מציין כי "בחשבונות המועמד לא נמצאו קבלות או העתקי שיקים בגין התשלומים ועל כן לא ניתן לקבוע אם שולמו הוצאות במזומן בסכומים העולים על המותר. המועמד רשם הוצאה בחשבונותיו ללא אסמכתא ולא ערך הזמנות בכתב להתקשרויותיו. לחשבוניות בגין הוצאות פרסום לא צורפו דוגמאות הפרסומים ומוצרי הפרסום ובכך נמנע מעורכי הביקורת לבדוק אם נכללו במערכת החשבונות של המועמד כל ההוצאות בגין פרסומים. המועמד לא כלל בחשבונותיו הוצאות בגין הערך הכלכלי של מימון ביניים שנתן לטובת הוצאות מערכת הבחירות".

מסיכה הקים עמותה "גרשון מסיכה - מועצה עם נשמה" לניהול מערכת הבחירות שלו והעביר לה, מכספו, סכום של 180,000 שקלים. "בהסכם שנחתם בינו לבין העמותה נקבע כי המדובר בהלוואה שאינה נושאת ריבית אולם לא נקבע מועד לפירעונה. במתן הלוואה ללא ריבית ומבלי שנקבע מועד לפירעון יש משום מתן תרומה של המועמד לעמותה, שאינה עומדת בגבולות סעיף 16 לחוק".

לראש המועצה האזורית שפיר אשר אברג'יל נשללה השלמת הוצאות בסכום של 3,785 שקלים, זאת מעחר שחלק מההזמנות בכתב בגין הוצאותיו אותן המציא לביקורת, "נערכו בדיעבד, לאחר קבלת השירות".

דרוש תיקון בחוק

בדוח התייחס המבקר לסוגיית התרומות האסורות והציע כי על-מנת למנוע מכשלות בעתיד על המחוקק לתקן את החוק באמצעות תוספת שבה ייקבע כי "לעניין התרומה המותרת אין הבדל בין תרומה מגורם חיצוני לסיעה או למועמד לבין מימון עצמי של המועמד, לרבות מועמד בבחירות מיוחדות לראש רשות או לראש מועצה אזורית".

תאריך:  27/07/2008   |   עודכן:  27/07/2008
רותי אברהם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דוח שלילי למרבית המתמודדים במועצות האזוריות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
miki1
27/07/08 20:52
2
אזרחי
28/07/08 00:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברות משולם לוינשטיין ואילנות הקריה יבנו, בשותפות בחלקים שווים, 52 דירות, בשני בניינים, במתחם ח-300 במרכז חולון. זוהי עסקה משותפות ראשונה בין שתי החברות. המגרש , בן 9 דונם, היה בעבר בבעלות אילנות הקריה, ולוינשטיין רכשה ב-2005, בהדרגה, 50% ממנו. לוינשטיין נמצאת בשליטת שאול לוטן. אילנות הקריה נמצאת בשליטת אופיר ואמנון כהן.
27/07/2008  |  אלעזר לוין  |   חדשות
אריה קרול, חתן פרס ישראל, הלך לעולמו (יום א', 27.7.08) לאחר מחלה קשה.
27/07/2008  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
שמונה שנות מאסר בפועל, ושנה מאסר על תנאי נגזרו (יום א', 27.7.08) בבית המשפט המחוזי בירושלים על מאזן ג'אבר, בן 21, תושב השטחים, שהורשע בשוד שבעה נהגי מוניות ישראלים. השופטת נאוה בן-אור גם חייבה את ג'אבר לפצות כל אחד מהנשדדים ב-500 שקל.
27/07/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר, הביעה התנגדות נחרצת לעמדת משרד האוצר המוצגת בחוק ההסדרים. לדבריה, ביטול הסבסוד עבור הסטודנטים הלומדים במקצועות מסוימים יוביל לדיפרנציאציה בתחומי הלימוד ויסלול את הדרך להפרטת מערכת ההשכלה הגבוהה. "מדובר בניסיון נוסף של משרד האוצר לפגוע בשכבות החלשות ולהגביר את אי-השוויון בחברה הישראלית בכלל, ובמערכת ההשכלה הגבוהה בפרט", אמר תמיר.
27/07/2008  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית משפט השלום בתל אביב חייב (יום א', 27.8.08) את בית הספר רמות בבת ים ואת משרד החינוך לפצות את אנדריי מיליאטין, שנדקר בשנת 2001 בתחומי בית הספר, בעת שהיה בן 16, תלמיד בכתה י"א, בידי נער שלא למד שם.
27/07/2008  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il