|
קו מהדרין [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
ארגון "מהדרין", הפועל להסדרת תחבורה ציבורית לחרדים ברוח התורה, טוען כי גורמים בענף התחבורה הציבורית משמשים כלי משחק בידי גורמים רפורמים, במסגרת המאבק על הנסיעה לירושלים ולכותל המערבי בפרט.
הארגון תוהה מדוע נלחמת אגד בירושלים נגד הסדרת קווים בהם נעשית הפרדה בין נשים לגברים, למרות שקו 402 הנפרד נוחל הצלחה. מהדרין מביע פליאה כיצד זה שקווים 1 ו-2 המובילים את הכותל (ומסיעים קהל שאינו בהכרח חרדי, ע.י.) "עדיין אינם מהדרין".
מהדרין קובל גם על כך שהרכבת הקלה העתידה לקום בירושלים לא הותאמה כלל לציבור החרדי, וזאת חרף העובדה שהציבור החרדי מונה 60% מכלל נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים.
הארגון טוען עוד כי מתחת למאבק נגד תחבורה כשרה בירושלים עומדים הרפורמים שאשתקד עתרו לבג"צ נגד "קווי המהדרין". "הרפורמים יודעים, כמו כולם, שהציבור החרדי תלוי מאוד בתחבורה הציבורית, והסדרת קווי מהדרין בירושלים תחזק מאוד את האחיזה שלו בירושלים, ובכותל המערבי, משאת נפש הרפורמים", אמרו במהדרין. לצורך כך, הסבירו, הפקיד שמונה לרכז את הוועדה המיוחדת שהקים משרד התחבורה לנושא הסדרת קווי המהדרין בעקבות הוראת בג"צ, הוא המתנגד הגדול ביותר לקווי המהדרין, ויש לפעול להחלפתו.
הארגון החרדי מביע חשש כי הרכבת הקלה נועדה למעשה לחסל את קווי האוטובוס, וכך לבטל את ההסתגרות החרדית, ולפתוח ציבור זה לעולם החילוני.