תעריפי הנסיעה ברכבת ישראל יתייקרו החל ממחר, יום רביעי, 1.1.2003, בשיעור ממוצע של כ-3.6%.
שוב מדובר בעליית מחירים הנעשית ביוזמת הממשלה, אף שלדיברי הנהלת הרכבת ההתייקרות נערכת "בכפוף לתקנות התחבורה הציבורית ולפי הנחיות משרד התחבורה והאוצר, לעדכן המחירים בשל עליית מדד המחירים לצרכן - מאז עליית התעריפים האחרונה".
יצויין, כי בעוד שמרבית מעניקי השרותים וספקי הסחורות במשק, סופגים את ההתייקרויות המתחייבת במחירים, הרי שמחירי התחבורה הציבורית – הנמצאים בפיקוח הממשלה, מתייקרים בהתמדה.
עוד יצויין, כי מרבית המשתמשים בתחבורה הציבורית, הינם בני שכבות חלשות שאין בבעלותם רכב פרטי.
ואם לא די בכך, הרי שהמדינה מדגישה בכל הזדמנות כי ברצונה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית, במגמה לצמצם את נגע תאונות הדרכים.
הרכבת הינה החלופה הטובה ביותר לעומס בכבישים, וייקור הנסיעה בה הינו התמריץ השלילי ביותר.
מספר דוגמאות למחירי הנסיעה החדשים:
תל אביב - חיפה – 24 שקלים (במקום 23 שקלים);
תל אביב לבאר-שבע – 25.5 שקלים (במקום 24.5 שקלים);
תל אביב – רחובות 12.5 שקלים (במקום 12 שקלים);
תל אביב – נתניה 12.5 שקלים (במקום 12 שקלים).