ביקורת חריפה מותחת הרשות הבריטית לתקני פרסום ASA על קונצרן המזון נסטלה, בשל סרט פרסומת הטוען כי אכילת אטריות הופכת את הילדים לחזקים יותר. גוף הפיקוח הבריטי אומר כי הפרשה מעמידה את השיווק של ענק המזון במדינות המתפתחות באור לא-מחמיא.
סרט הפרסומת לאטריות מאגי נועדה לפרסום המוצר בבנגלדש אך הוקרן בטעות בערוץ לווין הפועל מלונדון, ולכן חשף את נסטלה לחקירה של ASA, כלב השמירה הבריטי על רמת כלי הפרסום. הגוף הבריטי קבע כי המודעה מטעה ולא מדויקת ואסור לחזור עליה.
נסטלה הגיבה בטענה כי לא התכוונה להציג את הסרט בבריטניה, שבה דרישות הבריאות טעונות בדיקה מעמיקה יותר מאשר בבנגלדש.
סרט הפרסומת, המוצג בטלוויזיה של נפאל, טוען כי אטריות מאגי עוזרות לבנות עצמות ושרירים חזקים. הסרט מראה ילד המשחק בתחרות של כוח עם חבריו ורץ לראות את אמו. האם מסבירה לו: "מאגי הוא הטוב ביותר משום שיש לו פרוטאין וסידן חיוניים שעוזרים לבנות שרירים ועצמות חזקים". הגרפיקה מתארת הבהקים צהובים על שרירי השוקיים והעצמות, תוך רמיזה שאזורים אלה של הגוף מסתייעים במוצר.
"בבנגלדש יש תקנים אחרים"
ASA טענה כי אטריות מאגי לא עמדו בכללים החדשים שהונהגו באיחוד האירופי ביולי 2007, ועל פיהם מפרסמים חייבים להוכיח כל טענה בריאותית שהם מעלים בקשר למוצרים שהם משווקים במדינות הגוש, ובהן בריטניה.
גוף הפיקוח טוען כי המוסד לתקני מזון (FSA) קבע כי המוצרים שבפרסומת שלהם נטען כי הם מכילים כמות גדולה של "חלבון", חייבים להכיל לפחות מ-12% חלבון. ואולם באטריות מאגי נמצאו 10% חלבון. מוצרים שהפרסומת טוענת שהם מכילים סידן חייבים להכיל לפחות 15% מהכמות המומלצת ליום במנה של 100 גרם. ואולם כמות הסידן באטריות של נסטלה אינה ידועה כלל.
ASA מסרה כי מכיוון ש"לא מצאנו כל הוכחה שהחלבון באטריות מאגי' יסייע לבנות שרירים ועצמות חזקים', סברנו שהמודעה הייתה מטעה וכי אסור לטלוויזיה של נפאל לשדר אותה.
נסטלה מסרה בתגובה כי לא הייתה מבקשת אישור להקרנת הפרסומת בבריטניה. הסרט אושר לפרסום בבנגלדש, שהשוק שלה הוא יעד הפרסומת.
"משקה החלב בהודו לגמרי אחר"
בהחלטה נפרדת פסקה ASA פסיקה דומה נגד סרט פרסומת של ענקית התרופות הבריטית גלקסו-סמית'-קליין (GSK) למשקה החלב מתוצרתה, הורליקס, שגם הוא הוקרן בטעות בטלוויזיה של נפאל. בסרט מסופר לצופים כי ניסוי במשקה נעשה ב-869 ילדי בית ספר ובקבוצת מורים. לאחר שנבדקו הביצועים שלהם בריצה ובשחייה, התברר לחוקרים - למרבה שמחתם - כי ילדים הצורכים משקה הורליקס הם בעלי הביצועים הטובים ביותר. "כן! נמצאה ההוכחה", נטען במודעה. "הילדים נעשו גבוהים יותר, חזקים יותר ונבונים יותר. האתגר של הורליקס - מוכח כעת".
GSK טענה כי המשקה המחוזק שלה הוכח בניסוי כדי לסייע לילדים הודים לשפר את ביצועיהם. "לא אישרנו את סרט הפרסומת לבריטניה", אמר דובר החברה. "זו נוסחה שונה בהודו. לגמרי שונה, מוצר שונה לחלוטין", הדגיש.