|
ממשיכה לגייס מנויים. עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום [צילום: ערוץ 2]
|
|
|
|
|
חברת סלקום דיווחה (יום ב', 10.11.08) כי הכנסותיה לרבעון השלישי לשנת 2008 הסתכמו בסך של 1,650 מיליון שקל (482 מיליון דולר), גידול של כ-5%.
ה-EBITDA (הרווח התפעולי ללא הוצאות הריבית, המס והפחת) לרבעון הסתכם ב-630 מיליון שקל (184 מיליון דולר), גידול של כ-12.9% המהווה 38.2% מסך ההכנסות.
הרווח הנקי לרבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-239 מיליון שקל (70 מיליון דולר), גידול של 20.1% בהשוואה לרווח הנקי לרבעון השלישי של 2007 בנטרול סכום חד-פעמי עקב ביטול הפרשה למס בסך 72 מיליון שקלים.
במונחים של רווח למניה, החברה הרוויחה 2.45 שקלים (0.72 דולר) למניה, בהשוואה ל-2.04 שקלים (0.60 דולר) למניה ברבעון השלישי של שנת 2007, בנטרול הסכום החד-פעמי עקב ביטול ההפרשה למס או בהשוואה ל-2.78 שקלים (0.81 דולר) למניה ברבעון המקביל אשתקד, ללא הנטרול כאמור.
"ממשיכים להוביל את שוק הסלולר בישראל"
בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "אני שמח להציג רבעון שיא נוסף של סלקום, במיוחד לאור הסביבה העיסקית הקשה. התוצאות החזקות שלנו ברבעון זה מוכיחות שוב, את יכולתנו לחדש, תוך שמירה על רווחיות גבוהה וצעדי התייעלות, והכל תודות למסירות של המנהלים והעובדים שלנו ברחבי המדינה".
ברבעון הנוכחי החברה הציגה צמיחה בהכנסות, שהתבטאה בגידול של 5% בסך ההכנסות ובגידול נוסף של 31% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף. החברה הרחיבה את שירותי התקשורת הקווית שלה, והשיגה גידול בהכנסות משירותי תקשורת קווית, אשר תרמו אף הן לצמיחה הכוללת שלה.
הגידול בהכנסות נבע, בין היתר, מגיוס מנויים חדשים ומשיפור תמהיל מצבת המנויים. ברבעון הנוכחי החברה גייסה כ-40,000 מנויים חדשים נטו, אשר כולם מנויי post-paid. בנוסף, החברה ממשיכה להעביר מנויים אל עבר שירותי הדור השלישי הרווחיים, וברבעון זה גייסה כ-71,000 מנויי דור שלישי חדשים, כך שהמצבת הכוללת של מנויי דור שלישי הגיעה לכ-679,000. לקוחות אלה, המייצרים הכנסה גבוהה למשתמש (APRU), סייעו בהשגת הצמיחה הגבוהה בהכנסות הרבעון. בסך-הכל, ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל מסרונים) גדלו בכ-31.1% ועלו ל-11.7% מסך ההכנסות משירותים.
טל רז, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר כי היה זה רבעון שיא נוסף לחברה: "השיפור ברווחיות שלנו נבע הן מהצמיחה הבריאה בהכנסות והן מהמאמץ המתמשך לשמור על רסן הוצאות הדוק. השמירה על ההוצאות איפשרה לנו להמשיך להקטין את שיעור הוצאות השיווק, המכירה, ההנהלה וההוצאות הכלליות מסך ההכנסות ל-21.3% ברבעון השלישי של 2008, בהשוואה ל-22.9% ברבעון השלישי אשתקד. הרווח הנקי ברבעון (בנטרול סכום חד פעמי עקב ביטול הפרשה למס בסך 72 מיליון שקל שבוצע ברבעון השלישי של 2007) גדל ב-20.1%, בהמשך למגמת הצמיחה היציבה של הרבעונים האחרונים. בנוסף, במישור תזרים המזומנים, המשכנו לייצר ברבעון השלישי תזרים מזומנים פנוי חזק, שהסתכם בלמעלה מ-480 מיליון שקל, גידול של כ-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד".
החברה הודיעה כי תשתמש בכמות המזומנים הגבוהה בקופתה, לחלק דיבידנד נוסף לבעלי המניות, בשיעור של 3.07 שקלים למניה.