|
מ-2009, כל המחירים לפי יחידות מידה שוות [צילום: AP]
|
|
|
|
|
תקנות הגנת הצרכן שהתקין שר התמ"ת אלי ישי, ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2009 ויחייבו את רשתות השיווק והמרכולים, ששטח הרצפה שלהם גדול מ-100 מטרים רבועים, במתן מידע לצרכנים על המחיר ליחידת מידה של המוצרים השונים הנמכרים בסניף הרשת.
כך לדוגמה, יוצגו מחיר לק"ג של כל אבקת כביסה, מחיר ל-100 גרם של דגני בוקר בכל גודל אריזה, מחיר ל-100 גרם קפה נמס מכל מותג, מחיר ל-1 ליטר של כל משקה קל, וכדומה.
ישי ציין כי התקנות באות להוסיף על החובה הקיימת היום להציג ולסמן על המוצר את מחירו. לדבריו, התקנות החדשות יקלו על הצרכנים להתמצא בשפע המותגים ובמגוון האריזות, ולקבל החלטה נבונה וחסכונית באשר לרכישת מוצר על סמך מידע השוואתי נגיש. לצרכנים תתאפשר השוואה נוחה בין מותגים שונים של אותו מוצר, ויישום התקנות יעזור לצרכן לבחור את גודל המארז הזול במוצרים זהים הנמכרים באריזות בגדלים ונפחים שונים.
הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, אמר כי התקנות החדשות יקלו על חשיפת אותם עסקים המעלים את מחירי מוצריהם בדרך של הקטנת הכמות במוצר הארוז, מבלי ליידע את הצרכנים על כך. כל הקטנת כמות תבוא לידי ביטוי בעליית המחיר ליחידת המידה של המוצר, גם אם מחירו הכולל של המארז לא השתנה.
תת-הרשת החדשה "מגה בול" כבר הנהיגה סימון על-פי יחידת מידה בסניפיה.