כביש הר הצופים, שישמש ככביש גישה נוסף לירושלים, מכוון מזרח, יחנך ביום ראשון (19.1.03). טקס חנוכת הכביש יסוקר בהרחבה בתחילת השבוע הבא.
הכניסה החדשה לבירה, מכיוון בקעת הירדן, יריחו ומעלה אדומים, תחנך במעמד שר התחבורה, צחי הנגבי וראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט.
כביש הר הצופים הוא אחד מצירי הרוחב החשובים בתוכנית הכבישים העורקיים של ירושלים. עלות הקמת הכביש הסתכמה ב-320 מיליון שקל.
העבודות בכביש החלו במחצית שנת 1999 ונמשכו כשנתיים וחצי. תיכנונו של הכביש נעשה באווירה פוליטית שונה לחלוטין, דבר אשר ישפיע על אופי שימוש הנהגים בכביש.
הכביש, שאורכו כשלושה קילומטרים, מתחיל בכביש מעלה אדומים – ירושלים, בצומת א- זעים (ליד מחסום צה"ל, בכניסה לעיר ממזרח) ממשיך לכיוון דרום – מערב, לכיוון הר הצופים ועובר מתחת לקמפוס של האוניברסיטה העברית.
כביש הר הצופים הוא בעל ארבעה מסלולי תנועה, שניים לכל כיוון. בקטע של האוניברסיטה, בהר הצופים עובר הכביש דרך שתי מנהרות, באורך של 550 מטר כל אחת. בכל מנהרה ישנם שני נתיבי תנועה.
הכביש נבנה על-ידי החברה לפיתוח ירושלים- "מוריה". משרד התחבורה מימן 70% מעלות הפרוייקט ואת 30% הנותרים ממנה עיריית ירושלים.
מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון מסר, כי כביש הר הצופים הוא נדבך נוסף במאמצים הרבים שמשקיע משרד התחבורה להקלה על עומסי התנועה בארץ. הוא הוסיף, כי בימים אלה הולך ונבנה כביש גישה נוסף לירושלים, ממערב (כביש מספר 9), שיחבר את הכניסה לירושלים עם השפלה ויפחית כ- 30% מהתנועה, בכניסה הראשית לירושלים.
בן-ציון מסר, כי משרד התחבורה ועיריית ירושלים השקיעו בעשור האחרון למעלה מ-5 מיליארד שקל, בפיתוח תשתיות תחבורתיות בירושלים והסביבה.