|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
הגאדג'טים של 2009 [צילום: AP]
מותרות חיוניות

החפיצים שצפויים לשגע את העולם ב-2009

וול סטריט קרסה? עשרות אלפים מפוטרים? אבל יצרניות החפיצים לא מתרגשות, וממשיכות לשחרר לשוק שלל מוצרים אלקטרוניים שאמורים להפוך את חיינו לפשוטים ומעניינים יותר ממשחקים בתלת ממד ועד למחברת ממוחשבת - כל החפיצים שלא נוכל לעמוד בפניהם השנה
30/01/2009  |   TheMarker TheMarker   |   חדשות   |   תגובות
מאת: אליחי וידל  |    |  TheMarker  |  TheMarker.com  |  תגובות

מוני חיוכים הונצחו באלפי מצלמות דיגיטליות בתערוכת החפיצים (Consumer Electronic Show) שנערכה בתחילת החודש בלאס וגאס. בין המבקרים היו מנכ"ל סיסקו ג'ון צ'יימברס, מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, השחקן טום הנקס והזמר סטיבי וונדר.

הכל לחצו ידיים, החליפו הלצות, השמיעו קולות התפעלות מגודלו של מסך אחד ומנפח הזיכרון של מחשב אחר, והקפידו לשדר תחושה של עסקים כרגיל. אבל מעל האירוע ריחפו עננים כבדים: סערת המשבר הכלכלי, שכבר גבתה קורבנות רבים וממשיכה להעיף בדרכה גגות של לא מעט מפעלי ייצור.

"אף טלטלה כלכלית לא תעצור את המכירות גם ב-2009", העריך בפתיחת התערוכה סטיב קוניג, אנליסט בכיר של איגוד יצרניות מוצרי הצריכה האלקטרוניים. "הצרכנים ימשיכו לחפש את התמונה החדה ביותר ואת חוויית הבידור הביתי המושלמת.

ברוב הבתים בארה"ב כבר יש טלוויזיות HD (רזולוציה גבוהה), ולכן הצופים זקוקים גם לתכנים בטכנולוגיות כאלה. את התכנים האלה הם יצרכו באמצעות נגני DVD חדישים, קונסולות משחקים מתקדמות ומערכות מוזיקה אולטימטיוויות. מוצרים אלקטרוניים בימינו הם כבר לא לוקסוס - הם צורך בסיסי", הדגיש קוניג.

בניו-יורק נאבקים אנשי הפיננסים עם מחיקות של טריליוני דולרים, בוואשינגטון מחפשים הפוליטיקאים מקורות למימון הסיוע כדי להתגבר על אותן מחיקות, ובדטרויט ממתינים עשרות אלפי עובדים בתעשיית הרכב למכתבי הפיטורים.

בלאס וגאס, לעומת זאת, יצרני החפיצים והצרכנים האובססיוויים חיים עדיין את המומנטום של תחילת השנה הקודמת. אם להסתמך על התחזיות האופטימיות של הענף, הרי שמכירות החפיצים ב-2009 צפויות להיות נמוכות אך במעט מקדחת הצריכה שאחזה בשנים האחרונות באזרחי העולם ובתושבי ארה"ב בפרט.

אוכלוסיית העולם, כך על-פי התחזיות של איגוד יצרניות מוצרי הצריכה האלקטרוניים שפורסמו באחרונה, תוציא ב-12 החודשים הקרובים יותר מ-700 מיליארד דולר על מוצרי צריכה אלקטרוניים. הנתח של אזרחי ארה"ב בעוגה הזאת יסתכם ב-171 מיליארד דולר לעומת 172 מיליארד דולר ב-2008 ו-161 מיליארד דולר ב-2007.

אנשי התעשיה מפגינים פסימיות זהירה מאוד, אך קשה להבין איך יוכלו הצרכנים לשחזר את טירוף הצריכה של השנים האחרונות בימים שבהם העולם כולו נתון במחנק אשראי, פיטורים נרחבים ואובדן ערך דרסטי לנכסים שבבעלות הצרכנים.

גם פרשני החפיצים החובבים הצביעו השנה על סנטימנט שלילי, שיכול לשמש אינדיקציה למצב הענף ולמצב הרוח של הפעילים בו: צניחה במדד דיילות החן. במה דברים אמורים? מעבר לצניחה במספר המבקרים בתערוכת החפיצים בהשוואה לשנים קודמות (ירידה של 20%-15% לעומת 2008), נרשמה גם קריסה מדכאת במספר הדיילות מטעם החברות שמסתובבות בין הבאים בלבוש חושפני.

פחות עור חשוף או יותר, הערגה האנושית למוצרים טכנולוגיים המעוצבים בקווים סקסיים ומשלבים מתכת נוצצת, זכוכית חלקה ונוריות מהבהבות לא צפויה להצטנן, גם לא ב-2009. השאלה היא כמה הצרכנים יהיו מוכנים, או יהיו מסוגלים, להשקיע כדי לממש את הפנטסיות האלה.

איך מתכוונים אנשי תעשיית מוצרי הצריכה האלקטרוניים לעמוד ביעדי ההכנסות שלהם לשנה הקרובה? הם מאמינים שימכרו 1.2 מיליארד מכשירי טלפון סלולריים, 230 מיליון מקלטי טלוויזיה, 35 מיליון טלוויזיות דיגיטליות (DTV 30), מיליון מכשירי בלו-ריי (DVD באיכות גבוהה), 20 מיליון נטבוקס (מחשבים ניידים קטנים וקלים), 2 מיליון קינדלים (מכשירי קריאת ספרים אלקטרוניים) ועוד מאות מיליוני מכשירי DVD ונגני מוזיקה.

רוב החפיצים החדשים, שעליהם מתענגים כיום החנונים בבלוגים שלהם והמומחים באתרי הטכנולוגיה המקצועיים, הם וריאציה של מוצרים שקיימים בשוק שנתיים ואף יותר. עוד מגה-פיקסל למצלמות הדיגיטליות, פחות גרמים למחשב הנייד, מסך גדול יותר, טלפון סלולרי זעיר יותר - בסרט הזה כבר היינו, גם אם ברזולוציה נמוכה מעט יותר.

לכן הדרך היחידה של התעשיה לעמוד ביעדי ההכנסות היא להנחית לזירה אטרקציות חדשות, כאלה שלא יותירו בפני הצרכן אפשרות אלא לשדרג את הטלוויזיה, הנגן או הקונסולה.

תלת-ממד בסלון הביתי

אחת האטרקציות האלה היא טכנולוגיית שידור וצפייה בתכנים תלת-ממדיים (3D) בסלון הביתי. ב-2009 נראה יותר ויותר אנשים מתיישבים מול מסך הטלוויזיה בביתם כשמשקפי ראייה מיוחדים מורכבים על חוטמם, ולא רק לצורך צפייה בסרטים - אלא גם למשחקים ולווידיאו-צ'טים. מדי כמה שנים נעשה ניסיון לעורר את האטרקציה הזאת, אלא שהפעם המשקפיים הצבעוניים לא עשויים מקרטון, אפשר לצפות בשידורים גם בלי משקפיים, והכי חשוב - החוויה מתרחשת בין כותלי הבית.

את מהפכת התלת-ממד הסלוני מובילות סוני, פיליפס, סמסונג ופנסוניק, שלהן משאבים רבים ואינטרס ברור בדחיפת הטכנולוגיה הזאת. הכל משתלב זה בזה: יצרניות הטלוויזיה מעוניינות שהצרכנים ישדרגו את ה-LCD 47 אינץ' שלהם למוצר חדש, ולכן הן דוחפות את הגימיק.

בסוני רוצים שהצרכנים ירכשו גם את קונסולת הפלייסטיישן החדשה שלהם כדי ליהנות ממשחקים תלת-ממדיים. ליצרניות המשחקים ולחברות הסרטים יש אינטרס שכולם ימשיכו לרכוש דיסקים חדשים. כאשר כל הכוח הזה מתאחד סביב המטרה - קיימת סבירות גבוהה שהמהפכה אכן תתחולל.

עקב המחיר הגבוה, מסכי התלת-ממד יהיו בתחילה נחלתם הבלעדית של אלה שלא נפגעו מהמשבר הפיננסי. צרכנים אלה ישמשו מפיצי הבשורה. כשהכלכלה תתחיל להראות סימני התאוששות, ועלויות הייצור יירדו לרמות עממיות באופן יחסי, יותר ויותר אנשים יבהו בפלא הזה מבעד למשקפיים מיוחדים.

גם סביב המשקפיים עצמם צפוי להתפתח שוק לא קטן, כפי שקרה עם המכשירים הסלולריים: בעיצובים שונים, בצבעים אישיים, עם מערכת אוזניות מתקדמת או עם עדשות אופטיות מובנות לטובת המשקפופרים.

האינטרנט מגיע לטלוויזיה

תחום מתפתח נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת, גם הוא בסביבת הסלון הביתי, הוא שילוב יישומים אינטרנטיים בתוך הטלוויזיה. עד לאחרונה נדמה היה שהאינטרנט עומד לתפוס את מקום הטלוויזיה בכל הקשור לצריכה של תוכני וידאו, אך רוחבו המוגבל של הפס מצד אחד, והזינוק באיכות התמונה והשידורים הדיגיטליים מנגד, השיבו לטלוויזיה את מעמדה כמרכז חוויית הבידור והמידע הביתית.

יצרני תוכן חזקים, כמו יאהו, מנסים לתפוס אחיזה בציר שסביבו מתגודד השבט באמצעות ווידג'טים (תוכנות קטנות) שמשולבים בטלוויזיה ומעשירים את חוויית הצפייה או הגלישה. הכוונה אינה לגלישה באינטרנט באמצעות הטלוויזיה, אלא לשימוש בפתיחות, בפרסונליזציה, באינטראקטיוויות ובגמישות של האינטרנט כדי להוסיף רובד חדש לשימוש בטלוויזיה, שיצטרף לאיכות הצפייה בה.
בעזרת היישומים האלה אפשר יהיה לצפות בטלוויזיה בסרטונים מיו טיוב, לעקוב אחר מניות ומדדים תוך כדי צפייה בשידורים הרגילים, לערוך צ'אטים, לנהל אלבומי תמונות בפליקר ולתקשר עם החברים בפייסבוק מעל מסך הטלוויזיה ובאמצעות השלט הרחוק.
גם במקרה הזה המפתח להצלחה הוא הלחץ שמפעילה יאהו על יצרניות הטלוויזיה הגדולות כמו סוני, LG, ויזיו וסמסונג - לשלב במכשיריהן מעבדים חזקים לצד התוכנות שלה. כדי לבסס את התוכניות שלה נעזרת ענקית האינטרנט במפתחי קוד פתוח שימציאו בעבורה יישומים.

מחברת או מחשב?

גם בתחום המחשבים לא נרשמה בשנים האחרונות הברקה היסטרית. המגמה העיקרית היא המעבר למחשבים ניידים, ובפרט לאלה הקטנים והזולים. התלות הגוברת של הצרכנים במחשבים מכריחה יותר ויותר אנשים להיעזר במחשב הנייד.

הצורך הזה הביא לעולם באחרונה את המונח נטבוק (Netbook) - שילוב של מחברת אלקטרונית ואינטרנט. מדובר במחשב נייד קטן, קל ובעיקר זול, שמריץ את היישומים הבסיסיים הנפוצים ביותר, כמו דפדפן אינטרנט, מעבד תמלילים, נגני מדיה ומצלמת רשת.

סיפור דיגיטלי

המכשיר שצפוי לבסס את מעמדו השנה כאחד החפיצים המובילים של העשור הוא קינדל של אמזון. הקינדל עשוי לחולל מהפכה בדפוסי ההתנהגות האנושית: לגרום לקוראים לנטוש את הנייר ולעבור לצרוך את חומרי הקריאה שלהם - ספרים, מגזינים ועיתונים - באמצעות קורא טקסטים אלקטרוני נייד.

אמזון, שמכרה בשנה שעברה כ-2 מיליון מכשירים, שוקדת עתה על המרתם של מאות אלפי כותרים לפורמט דיגיטלי. הורדת כל ספר מתבצעת ישירות לקינדל באמצעות חיבור אינטרנט אלחוטי או קווי, ונמשכת פחות מדקה.

חנות הספרים המקוונת הגדולה בעולם אמורה לשחרר בחודשים הקרובים גרסה משופרת של הספר האלקטרוני שמיוצר עבורה. במקביל היא עתידה להוציא לשוק גרסה מיוחדת לסטודנטים, שבה יהיה מסך רחב יותר מזה של המכשיר הנוכחי, בנוסף לפונקציות חדשות שמתאימות לשגרת העבודה של סטודנטים.

רק לחברה כמו אמזון יש יכולת ואמצעים לדחוף פרויקט בסדר גודל כזה וליצור שינוי אמיתי בהרגלים האנושיים. לצדה עומדת היכולת להשפיע על הוצאות הספרים לייצר עותקים דיגיטליים של פרסומיהן, מערך הפצה חובק עולם, וכמובן הבנה עמוקה של עולם האינטרנט.

שתי מגמות עולמיות חזקות עומדות לימינה של אמזון. האחת היא שהשימוש בקינדל משתלב באופנת השמירה על הסביבה, בכך שהוא חוסך בשימוש בנייר; השנייה היא שדווקא בתקופות משבר כלכלי יעדיפו צרכנים רבים לרכוש עותקים מוזלים של הספרים והמגזינים שלהם. כל אלה, לצד העובדה שנראה כי האנושות מתחילה להיות בשלה לצריכת נייר אלקטרוני, הופכים את הקינדל ללהיט פוטנציאלי גדול ב-2009.

תאריך:  30/01/2009   |   עודכן:  30/01/2009
אליחי וידל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החפיצים שצפויים לשגע את העולם ב-2009
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יו"ר העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, ממקד את קמפיין הבחירות של מפלגתו בימים שנותרו עד לבחירות לכנסת תוך התעלמות מכוונת מן היריבה שעומדת בראשות מפלגת קדימה. לדבריו, לא מדובר במקרה מכיוון שהיריב האמיתי של העבודה היא מפלגת הליכוד ולא קדימה. לדבריו, קיים סיכוי גדול מאוד של עריקה ביום שלאחר הבחירות של חברי כנסת מקדימה ביום אל הליכוד.
30/01/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
ישראל החליטה לשתף פעולה עם מערכת המשפט הספרדית בנוגע להליכים הפליליים נגד שר הביטחון לשעבר בנימין בן-אליעזר והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. מדובר בהליכים בגין "פשעים נגד האנושות" בפרשת חיסולו של בכיר החמאס סלאח שחאדה בשנת 2002.
30/01/2009  |  רותי אברהם  |   חדשות

אחרי חודש לא קל, שכלל שחרור של שלושה שחקנים, [קישור]" href_fix="בית"ר" Target="_BLANK">[קישור] ירושלים צפויה סוף סוף להתחזק. החלוץ הניגרי איגו אוטגרי לא הוחתם בכלל בעיה רפואית, ובמקומו תנחית האלופה את החלוץ הברזילאי קאדו. הבעיה הגדולה היא שגם השחקן, שחייב לחתום ולעבור בבקרה התקציבית עד יום שני, סוחב עימו פציעה.


30/01/2009  |  מאיה חסון  |   חדשות
במעונו של ראש הממשלה בירושלים הסתיימה חקירתו של אולמרט, ה-12 במספר. החקירה התמקדה בחשדות למינויים פוליטיים שלא-כדין שעשה אולמרט, בשעתו כשר התמ"ת, ברשות לעסקים קטנים.
30/01/2009  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית המשפט העליון קיבל את הערר שהגישה המדינה והורה לעצור את העבריין מאיר אברג'יל עד למתן החלטה בעתירה להסגרתו. זאת תוך ביטול פסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי ואשר הורה לשחרר את אברג'יל למעצר בית.
30/01/2009  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
דן מרגלית
דן מרגלית
ראיתי בגיליון של "מקור ראשון" לרגל יום העצמאות כי גם סיעת הדתיים הלאומיים שותפה לעמדתנו, על החרדים לשרת    כך גם הדתיים הלאומיים ואחים לנשק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il