|
פר אריזה או פר מחיר לק"ג?
|
|
|
|
|
|
עמוס כהן תבע את שופרסל בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בגין הטעיה. מכתב התביעה עלה שכהן חויב בגין קניית שום בסכום גבוה מזה שהוצג בשלט ולדבריו, הנתבעת הונתה אותו. "בשלט נכתב 9.90 שקל וחשבתי שמדובר על מחיר לקילוגרם ולא צוין שהמחיר מתייחס ליחידת שום ארוזה בחבילה". כהן חויב לשלם בקופה סך של 30 שקל עבור 750 גרם שום ושופרסל סירבה להחזיר לו את ההפרש.
לדבריו, לאחר הגשת התביעה חזרה שופרסל "לסורה" והמשיכה להטעות את הצרכנים ולפרסם את מחיר השום ללא תוספת הכיתוב: "9.90 שקל ליחידה".
שופרסל הודתה שהכיתוב בשלט היה כפי שטען כהן אלא שלדבריה, הצרכן יודע שאם מוצר נמכר באריזה, המחיר הוא "פר אריזה" ולא "פר מחיר" לק"ג, כך שכהן חויב בדין ואין לו על מה להלין. כמו-כן ששלחה לכהן מכתב התנצלות והציעה לשלם לו את ההפרש בתוספת תווי קנייה על-סך של 60 שקל, אך הוא סירב. כהן השיב שהמכתב והפיצוי מעולם לא הגיעו אליו והם אינם ראויים מבחינתו. שופרסל ביקשה לדחות את התביעה בהעדר עילה.
בפסק דין שניתן בשבוע שעבר, בהעדר הצדדים חייבה השופטת מרים ליפשיץ-פריבס את שופרסל, לשלם לכהן 2,000 שקל בתוספת 300 שקל הוצאות משפט והתשלום ייעשה בתוך 15 יום.
לדברי השופטת, שופרסל הטעתה את כהן והיה עליה להקפיד על רישום מלוא פרטי המחיר ולאבחן בין מוצרים ארוזים הנמכרים פר יחידה לאלה הנמכרים בתפזורת לפי מחיר לק"ג. "היה על הנתבעת לציין על גבי השלט שהמחיר הוא ליחידה".
גובה הפיצוי שהוטל על שופרסל נקבע בהתחשב במחיר הרכישה, בהפרש שנגבה מכהן ובכוונה לפצותו. "מנגד אקח בחשבון את התנהלות הנתבעת בפרסום המטעה ובמחדלה בטיפול בדרישת התובע לתשלום ההפרש בעת הרכישה". השופטת הורתה להעביר את פסק הדין למשרד התמ"ת, "שבידו סמכויות הפיקוח והאכיפה בנידון לפי הדין".