חברת הביטוח הראל היא חברת הביטוח הטובה ביותר, מבחינת השירות - קבע סקר שנערך לפני שבועיים, (17-15 בפברואר). בין 500 סוכני ביטוח חיים ופנסיה. הסקר נערך על-ידי מכון מחקר ברשות רפי סמית.
הסקר מצא כי, הראל זכתה במקום הראשון בחמישה מתוך שישה נושאים שנבדקו - שינויים בפוליסה, גמישות בקבלת המבוטח, מהירות הטיפול בתביעה, זמינות החברה, קליטת הפרמיות במערך המחשוב שלה. הפניקס הגיעה למקום הראשון בנושא טיפול בתביעות המבוטחים.
התוצאות הכוללות הן: 87% מהסוכנים מרוצים מאד (די מרוצים) מהשירות שהם מקבלים מחברת הראל. שיעור היורד ל-68% במגדל והפניקס, 57% במנורה ו-52% בלבד בכלל ביטוח.
בניגוד לשנים קודמות, נערך הסקר רק בין חמש חברות הביטוח הגדולות בענף. כל סוכן התייחס כמובן רק לחברות שאיתן הוא עובד. בדרך-כלל מקובל שרוב הסוכנים עובדים עם 3-2 חברות ויותר.
לאן נעלמה איילון?
יצויין כי בסקר שנערך אשתקד, שבו הייתה התייחסות לכל חברות הביטוח בענף ולא רק לגדולות, השיגה איילון את המקום הראשון בשביעות הרצון של הסוכנים, וגם חברת הביטוח אליהו הגיעה למקום גבוה בדירוג. לא ברור לאן נעלמו חברות אלו בסקר של השנה.
במקביל, קבע הסקר כי, בית ההשקעות ד"ש השקעות נותן לסוכנים את השירות הטוב ביותר, וזאת מתוך השוואה עם שלושה בתי השקעות אחרים. בסך-הכל 81% מהסוכנים מרוצים מאד או די מרוצים מד"ש השקעות, 94% מרוצים מפסגות אופק, 78% מרוצים מכלל פיננסים ו-70% מרוצים מאקסלנס.
אומנם, בסך-הכל גברה לכאורה פסגות על ד"ש, אולם מכון המחקר אומר כי בניתוח הנתונים על-פי נושאי משנה, מתברר שד"ש טובה יותר. דוגמה, בנושא איכות שירות אמרו 46% מהסוכנים, שהם "מאד מרוצים מד"ש, אך רק 17% מהם מרוצים מפסגות".
הסקר נערך בין ארבע חברות גדולות משום שהתברר שרוב הסוכנים עובדים עם אחד מארבעת בתי ההשקעות שצויינו. אגב, כלל פיננסים היא בית ההשקעות עם המספר הרב ביותר של סוכנים – 21% מכלל סוכני הביטוח עובדים איתו. בתי השקעות אחרים, כגון הראל ואלטשולר שחם, תופסים פחות מ-10% משוק הסוכנים.