האינטרנט הופך להיות חלק בלתי נפרד מחיי כל אדם במדינות בעולם, עד כי 61% בקרב 2000 נסקרים תופסים אותו "בקיצוניות רבה". כך פורסם ב-CNN, על-פי מחקר תלת שנתי שנערך באוניברסיטת קליפורניה.
על-פי הסקר, אנשים רבים מחפשים מידע דרך האינטרנט, דבר שבא על-חשבון צפיה בטלוויזיה וכלי תקשורת נוספים. כן נמצא, כי המשתמשים באינטרנט נמצאים בממוצע 11 שעות בשבוע, כשעה אחת יותר משנה שעברה ואלו צופים בטלוויזיה 4.5 שעות פחות מאלה שלא גולשים.
כן בדק הסקר בצורה גסה כיצד אומדים משתמשי האינטרנט את יתר כלי התקשורת: לשם השוואה, רק חצי מהנסקרים מצאו את הטלוויזיה כבעלת ערך, 40% מהם העריכו את הרדיו ככלי ערך ו-29% יחסו חשיבות למגזינים ועיתונים. בקרב משתמשי האינטרנט הכבדים 73% ייחסו לאינטרנט מקור מידע חשוב, 67% ייחסו חשיבות לספרים ו-57% לעיתונים.
חדשות רעות לעסקים
על-פי המחקר, מספר המשתשמים באינטרנט גדל מדי יום, עם זאת נצפה כי מספר האנשים שעורכים קניות דרך האינטרנט קטן. לתופעה זו נוספת דאגה גדולה בשל השימוש הלקוי שנעשה בכרטיסי האשראי של הלקוחות.
"כמעט רבע מאלו שהביעו דאגה משימוש בכרטיסי אשראי אמרו ששום דבר לא יכול להרגיע את חששם. היקף הירידה בקניות מאד מפתיע". כך אמר ג'ון קול מנהל המרכז למדיניות תקשורת ומידע (UCLA's).
בין הסיבות לירידה בעשיית עסקים וקניית מוצרים דרך האינטרנט ניתן לשייך את השפל הכלכלי, התמוטטות סוחרי רשת רבים, מחירים גבוהים ודאגות ביטחוניות. - בשבוע שעבר, ועדת הסחר הפדרלית (FTC) ציינה כי מספר גניבות כרטיסי אשראי הוכפל בשנה האחרונה.