גוגל הכריזה על Google Voice - שירות המציע תפיסה חדשה ומהפכנית בעולם הטלפוניה. השירות מאחד תחת פלטפורמה אחת את כל קווי הטלפון של המשתמש ומציע לו מספר טלפון חדש שהשיחות אליו ינותבו אוטומטית לקווים האחרים, בהתאם להגדרות המשתמש.
השירות החדש מתבסס על טכנולוגיית GrandCentral אותה רכשה גוגל עוד ביולי 2007. השירות שודרג ועודכן מאז, והוא כולל כעת מספר אפשרויות חדשניות, שלא היו קיימות קודם בטכנולוגיה המקורית. בין האפשרויות האלו ניתן לראות ההתממשקות עם שירות הדואר של גוגל, Gmail, ותמיכה במשלוח הודעות SMS.
כל הטלפונים במספר אחד
השירות מאפשר להעביר את השיחות המתקבלות לכל אחד מקווי הטלפון של המשתמש - בבית, בעבודה או בנייד, בהתאם להגדרות שנקבעו מראש. ביניהן, השעה ביום ומספר הטלפון של המתקשר. כך למשל, ניתן לקבוע ששיחות מבני משפחה לא יועברו לטלפון בעבודה או ששיחות מהעבודה לא יועברו בימי שישי ושבת לאף מספר ויענו אוטומטית על-ידי המשיבון של גוגל.
השירות מאפשר גם להעביר שיחה מטלפון לטלפון בזמן אמת. כך למשל, עובד שמשוחח בטלפון הקווי עם לקוח ושצריך לצאת מהמשרד, יוכל להמשיך את השיחה דרך הטלפון הנייד שלו גם מחוץ למשרד מבלי לנתק את השיחה ולהתקשר מחדש.
הודעות קוליות בטקסט
בנוסף, הוא מאפשר להעביר הודעות קוליות וטקסט לדואר האלקטרוני של המשתמש, כך שהוא יוכל להוריד אותן מכל מקום בו יש חיבור לאינטרנט. ההודעות הקוליות מתורגמות אוטומטית לטקסט באמצעות טכנולוגיית speech-to-text של החברה, כך שניתן לחפש הודעות ספציפיות על-ידי מילות מפתח רצויות.
השירות זמין בשלב זה ללקוחותיה הקודמים של GrandCentral בלבד. בעוד מספר שבועות מתכוונת החברה להשיק את השירות לכל אזרחי ארצות הברית ובעתיד הרחוק יותר לכל הגולשים. אין עדיין תאריך ידוע להשקת השירות בישראל.