|
מצרך יקר לחג. פינת אוכל [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
מיתון? לא ברכישת רהיטים לפסח. בשבועיים האחרונים במיוחד מורגשת תנועת קונים ערה של רהיטים לקראת החג, דבר שהביא להתעוררות בענף. מכירות הרהיטים לקראת חג הפסח גדלו בכ-5% בממוצע בהשוואה לפסח אשתקד, והן הסתכמו בכ-520 מיליון ש"ח. כך נמסר (יום ב', 6.4.09) מאיגוד תעשיות הריהוט בהתאחדות התעשיינים.
מנתוני היצרנים עולה כי ערב פסח חלה עלייה של 5% במכירות ריהוט ביתי: גידול של 3% נרשם במכירות ריהוט חדרי שינה; 6% גידול נרשם במכירות כורסאות ופינות ישיבה; גידול של 8% נרשם בפינות אוכל וכסאות ועלייה של 6% נרשמה במכירות המזרנים ערב החג.
יותר מ-80% ממכירות הרהיטים לפסח הינם מתוצרת כחול-לבן.
לטענת אמנון שוורץ, יו"ר האיגוד, הסיבות להעדפת הריהוט הישראלי הינן התאמת הרהיט לטעמו ולצרכיו של הצרכן הישראלי, שיפור משמעותי באיכות, זמני האספקה המהירים, המחירים האטרקטיביים ותנאי התשלום הנוחים.
שוורץ מציין כי השנה בולט בעיקר העיצוב החדשני האישי על-פי בקשת הלקוח, וכי לקראת הפסח ועקב אווירת המיתון יצאו יצרנים רבים במבצעים והנחות אטרקטיביות במיוחד.