משרד התיירות פותח השבוע (יום ב', 10.2.03) סדנה ראשונה לשיפור איכות השירות של בקרי הגבול בנמל התעופה בן גוריון ושל תיירני בקעת הירדן ורמת הגולן. במהלך השנה הקרובה ישתלמו כ-250 בקרי גבול במתן שירות איכותי לנוסעים הנכנסים והיוצאים בנמל התעופה בן גוריון.
בסדנאות, יושם דגש על תקשורת בין אישית מילולית ולא-מילולית, שפת גוף ויתורגלו סיטואציות אופייניות כדי להתמודד עם מצבי לחץ ושחיקה של הבקרים.
מנהלת האגף להכשרה מקצועית במשרד התיירות, דבורה מנצור, ציינה: "בשנת 2001 קיימנו סדנאות כאלה לבקרי גבול. בעקבות הסדנאות ירד מספר תלונות הנוסעים כלפי הבקרים במידה ניכרת, ועל-כן מצאנו לנכון להמשיך בפעילות כזו גם השנה".
כמו כן, ייפתחו החודש שני קורסים לתיירני עמק הירדן ורמת הגולן. הקורסים יתמקדו במתן שירות איכותי בראיה מכירתית על-פי עקרונות שיטת CRM - ניהול קשרי לקוחות.
בקורסים ייקחו חלק 50 תיירנים, במתכונת של חמישה מפגשים בני חמש שעות כל אחד. במהלך הקורס יתרגלו המשתלמים סימולציות של תקשורת תיירן-לקוח, וינסחו אמנת שירות, עליה יחתמו בסיום הקורס.
ממשרד התיירות נמסר, כי הדרישה לקורס מסוג זה נובעת מכך שהתיירים הישראלים מגלים יותר ויותר את אפשרות הביקור באיזורים הכפריים של ישראל. לפיכך, פועל האגף להכשרה מקצועית במשרד התיירות במטרה להכשיר ולהעשיר את הידע של תיירנים מכל הארץ, על-מנת שיוכלו להעניק את הטיפול הטוב ביותר לתיירי הפנים.