"80% מהמפעלים הקטנים והבינוניים מבקשים לשפר את האסטרטגיה השיווקית שלהם", כך טוען צביקה אורן, יו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל מ.ט.ר מפעלי תעשיות רכב, על סמך בדיקה שערכה הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים.
בישראל ישנם כיום כ-1,950 מפעלים קטנים ובינוניים המעסיקים כל אחד בין 20 ל-100 עובדים. לדברי אורן, בתקופה של מיתון בתעשיה ובמשק, תוך ירידה דרמטית של הביקושים הן בארץ והן בעולם, נדרשים במיוחד המפעלים הקטנים והבינוניים לנקוט במאמצי שיווק יצירתיים וממוקדים, במטרה לחדור לשווקים חדשים ולשמור על הלקוחות הקיימים.
"הבנה וניתוח של האפשרויות האסטרטגיות העיקריות העומדות בפני המפעלים הקטנים והבינוניים, הינה חיונית להבטחת שרידותם והתפתחותם דווקא בתקופה של משבר", ציין.
מעבר מגישה יצרנית ומכירתית לגישה שיווקית
יו"ר הוועדה למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים מציין כי בעקבות כך, עורכת התאחדות התעשיינים בימים אלה סדנה מיוחדת בת 5 מפגשים לעשרות תעשיינים ממפעלים קטנים ובינוניים, בנושא "ממיתון לצמיחה באמצעות אסטרטגיה שיווקית". מטרת הסדנה היא להקנות למנהלי המפעלים הקטנים והבינוניים כלים למימוש אסטרטגיה שיווקית.
בסדנה, המועברת על-ידי ארי מנור, מנכ"ל חברת הייעוץ וההדרכות ZOOZ, מושם דגש על מעבר מגישה יצרנית ומכירתית לגישה שיווקית, רכישת כלים ופיתוח כיוונים אסטרטגיים אפקטיביים, לימוד טקטיקות מעשיות ליישום כיוונים אסטרטגיים, רכישת כלים לניהול שינויים ותהליכי חדשנות ארגוניים והפריה הדדית בין המשתתפים.