רשות ניירות ערך הבהירה היום, כי גם חברות ציבוריות שאינן בהכרח רשתות שיווק - תהיינה חייבות מעתה לגלות את מדיניותן לגבי הנחות שהן מקבלות מספקים. זאת, בהמשך להוראה שהעבירה הרשות בשבוע שעבר לרשתות השיווק הציבוריות בנושא זה.
הרשות הודיעה, כי כל חברה שלה מנגנון הנחה מספקים, שבמהותו תלוי בפרמטרים שיתבררו בעתיד, לרבות בהתבסס על רף מינימלי של רכישות, תיתן את הגילוי המלא למדיניותה החשבונאית בעניין. הגילוי יכלול את מהות המנגנון ואת ההסכם עם הספקים ויתייחס לדרך ההכרה בהנחות אלו - האם ההכרה מתבצעת לפני הגעה לסכום או לכמות המינימליים המזכים בהנחה או רק לאחר ההגעה אליו. כמו כן הגילוי יתייחס לדרך בה מבססת כל חברה המכירה בהנחה בטרם היווצרות זכאות מוחלטת, את ודאות ההגעה לזכאות. בהוראה זו אין כדי להפחית מן החובה לגלות נתונים רלוונטיים, היכן שנדרש.
לגבי אותן חברות המכירות בהנחה עוד בטרם התממשות הפרמטר המתלה, מזכירה הרשות, כי על-פי כללי החשבונאות המקובלים, תנאים הכרחיים לכך הם שסכום ההנחה ניתן לקביעה בסבירות גבוהה (probable), וכי הוא ניתן להערכה במה שמוגדר, אופן סביר (reasonably estimable).
הגילוי בנושא מאפשר למשקיע בניירות הערך של החברה לדעת שבפני החברה מצב אי ודאות, שבהסתברות מסוימת - גם אם קטנה - יכול לגרום לרווחי החברה לקטון. כמו כן, הוא מאפשר לראות האם החברה בחרה בשל כך באפשרות של דחיית ההכרה בהנחות הספקים. המשקיע גם יוכל לקבל תמונה על הדרך בה ביססה חברה המכירה בהכנסה הגעה לרף קבלת ההנחה, את מדיניותה.