מאבק ראשי הרשויות לסלילת קו הרכבת בדרום נושא פרי. שר התחבורה, ח"כ ישראל כ"ץ, הודיע (יום ד', 4.11.09) כי הושג הסכם בין משרדו למשרד האוצר ו
רכבת ישראל על חידוש העבודות להקמת מסילת ברזל לקו הרכבת מאשקלון, דרך שדרות, נתיבות ואופקים ועד לבאר שבע.
ההסכם נחתם בין משרד התחבורה, משרד האוצר ורכבת ישראל. בשבוע הבא יפורסמו מכרזים לסלילת הקו שאורכו כ-70 ק"מ. העבודות יחלו בעוד כחודשיים, ועל-פי הערכות, הקמת הקו תסתיים בשנת 2013.
הפרויקט הוקפא לחלוטין, ושר התחבורה הנוכחי הורה לחדש אותו. המחלוקת אחרי ההקפאה הייתה האם יהיה זה קו בודד או קו בודד עם הכנה למסילה נוספת, שתשמש גם להסעת נוסעים נוספים וגם לתובלה לאחר שיקומו שם מפעלים.
בהכרעה נקבע כי ייסלל קו אחד, כאשר בחלק מהתוואי ייסלל קו נוסף ובחלקן האחר תהיה הכנה לקו נוסף, וזאת על-מנת שלא לעצור את כל תנועת הרכבות לצורך הסלילה.
השר כ"ץ אמר כי יביא לממשלה הצעה לחדש את האישור להקמת מסילת רכבת לכרמיאל, כהצעת החלטה לעשור הבא, שתכלול רכבות לנמלי הים והתעופה. לדבריו, הממשלה תצטרך להוריד את המיסוי על כלי-רכב בעשרות אחוזים, אם ברצונה להצטרף לאירגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי - OECD. עוד אמר כי כביש 6 יגיע עד צומת כברי בצפון ועד צומת הנגב בדרום. הרשות הלאומית לדרכים תסלול, לדבריו, כבישים דרך יקנעם, צומת גולני, צומת עמיעד וקריית שמונה. וכן את עוקף באר שבע בדרום.