סקר אסטרטגיית המותג שנערך עבור התאחדות התעשיינים, אוניברסיטת דרבי וחברת 'אנפה', מגלה כי 57% מהמשיבים מעדיפים עובדים מהארגון לבניית מסעי הפרסום לחברות, רק 20% מעדיפים שכוכבים יובילו את מסע הפרסום של הארגון. 90% מהמשיבים חושבים שהשימוש במשאב האנושי למיתוג מוצרי ושירותי החברה, יתרום למוטיבציה של העובדים.
נתון זה עולה מהסקר והוא נוגד במקרים רבים יחסית את מבצעי הפרסום המקובלים בישראל, בהם מופיעים כוכבים שאינם עובדי הפירמה אלה אנשים מפורסמים מעולם התקשורת והבידור. הסקר בוצע בקרב כ-200 מנהלים בכירים מהחברות המובילות במשק.
הסקר מופץ לקראת הכנס של הפורום הישראלי לניהול משאבי אנוש (ב', 19.5.03) בהשתתפות מנכ"ל אל-על עמוס שפירא, מנכ"ל פרטנר עמיקם כהן, ד"ר דן הרמן ושוני ריבנאי מנכ"ל משותף במשרד הפרסום 'באומן בר ריבנאי'. הפורום יעסוק ב"משאב האנושי בלב אסטרטגיית המותג" וישתתפו בו גם מנהלי משאבי אנוש של גורמים מובילים במשק הישראלי.
תוצאות סקר אסטרטגיית המותג עבור הפורום הישראלי לניהול משאבי אנוש
א) כ-90% מהמשיבים יודעים מה זו "אסטרטגית המותג" אך רק 82% מכירים את אסטרטגיית המותג של ארגונם. כ-90% חושבים שיש צורך להתאים את התרבות הארגונית של ארגונם לסוג המוצרים או השירותים שהחברה מוכרת.
ב) 90% מהמשיבים חושבים שהשימוש במשאב האנושי למיתוג מוצרי ושירותי החברה, יתרום למוטיבציה של העובדים. 82% חושבים שהדבר יתרום לשיפור בתפוקת העובדים ורווחי הפירמה.
ג( 57% מהמשיבים חושבים כי יש לבחור מבין כלל עובדי המפעל את האנשים לבניית מסע פרסום לחברה. 20% חושבים שצריך להשתמש במקצוענים (שחקנים\ דוגמנים) למטרה זו.
53% מהמשיבים חושבים כי המראה החיצוני הוא הפרמטר החשוב ביותר לבחירת העובדים השותפים למסע הפרסום. רק 26% ו-31% מהמשיבים חושבים שיש לבחור אותם על-פי הוותק בארגון או מקומם בהיררכיה הארגונית בהתאמה.