ההשקעה במחקר ובפיתוח תורמת משמעותית לגידול המכירות. כך עולה מממצאי המחקר שנערך באוניברסיטת דרבי. המחקר עסק בשאלה - באיזו מידה, השקעות במחקר ופיתוח תורמות להיקפי המכירות של חברות.
במחקר הוצגו שלוש גישות: האחת - קיים קשר חיובי בין עוצמת ההשקעה של חברות במו"פ לבין הגידול בהיקפי המכירות. השניה: קיים קשר חיובי בין ההשקעה במו"פ לבין רמת ההכנסות לעובד. השלישית: קיים הבדל בתרומת ההשקעה במו"פ לעובד לרמת המכירות לעובד בין ענפי תעשיה שונים.
ממצאי המחקר מלמדים, כי עוצמת ההשקעה במו"פ בשנת 1997 ניבאה באופן מובהק את הגידול במכירות בשנת 2000. כמו כן, אוששה ההשערה כי השקעה במו"פ לעובד ב-1997 מנבאת באופן מובהק את המכירות לעובד בשנת 2000.
כמו כן, התברר כי קיימת מובהקות סטטיסטית גבוהה של הקשר שבין ההשקעה במו"פ לעובד, להכנסות לעובד בענפי האלקטרוניקה והמתכת, זאת בניגוד לענפי הפלסטיקה, הכימיה והתוכנה שבהם לא הוכחה מובהקות.
אוכלוסיית המדגם כללה 78 חברות שלגביהן נמצאו נתוני מכירות לשנים 1997 ו-2000, היקפי ההשקעות במו"פ בשנת 1997 והיקפי כוח אדם לשנים 1997 ו-2000. המידע לגבי חברות אלה התבסס על הדוחות הכספיים השנתיים שלהן ומקורות מידע נוספים.
ניתן להעריך, שעל אף שהשקעות במו"פ אינן המסביר היחידי את הגידול במכירות, הרי חברה המעונינת לשמור של שיעורי גדילה יציבים במכירותיה, חייבת להביא בחשבון את עוצמת ההשקעה במחקר ופיתוח בשיקוליה בדבר הפניית משאביה לשימושים אפשריים השונים העומדים בפניה. לפיכך, ניתן להעריך שמחקר זה מבליט את חשיבות הטכנולוגיה והמו"פ מבחינת השפעתם על ביצועי החברות בטווח הבינוני ארוך.