|
הפרויקט של גינדי בשוק הסיטונאי. העתיקו סרטון? [צילום: הדמיה]
|
|
|
|
|
"גינדי השקעות העתיקה סרטון אמריקני, לצורך הפקת סרטון הפרסום שלה על הפרויקט במתחם השוק בתל אביב" - טוען היום (3.11.10) היומון גלובס. לדבריו, סטודנט ישראלי, ששמו לא נמסר, גילה שיש דמיון מפתיע בין הסרטון של גינדי לבין סרטון פרסום של חברת בראנטיס VFX מקנזס סיטי, ארה"ב, שהופק לפני שנתים.
הסרטון של גינדי הוצג בחודש האחרון בתוך משרד המכירות שהחברה פתחה בפואייה של היכל התרבות בתל אביב.
גלובס מציג לצפיה קטע בן 2.45 דקות מתוך הסרטון של גינדי, ומולו קטע מקביל מהסרטון של בראנטיס. כתב News1, שצפה בשני הסרטונים, אומר כי יש אכן דמיון ניכר בין שני הקטעים, כולל תנוחות ותנועות של בחור צעיר.
אולם יש גם הבדלים בולטים. לדוגמא: בסרטון של בראנטיס מופיע אדם אחד, ובסרטון של גינדי פעילים שלשה גברים ואשה. הסרטון של בראנטיס מתאר בתים ורחוב וירוטאליים, ואילו אצל גינדי מופיעים מגדלי המגורים של הפרויקט. קיימים הבדלים נוספים.
בנוסף, הסרטון של גינדי הוא בן 10 דקות, וההשואה מתיחסת כאמור לקטע בן פחות משלש דקות.
חברת סופר בוש פובלילס, שהכינה את הסרטון בעבור גינדי, אמרה בתגובה: "הסניף הישראלי שלנו הוא אחד מ-1,750 חברות וסניפים של הקבוצה בכל העולם. אנשי המקצוע שלנו צופים באלפי סרטונים ומקבלים השראה ממקורות רבים".
גינדי השקעות, שהזמינה את הסרטון ושילמה בעדו, לא הייתה מוכנה להגיב.
"דמיון בולט - אבל ספק אם יש לפצות"
עו"ד ליאור להב, מומחה לקנין רוחני, הגיב הערב ל-News1: "צפיה בקטעים משני הסרטונים מצביעה על דמיון בולט ומעוררת תחושה לא נוחה. חוק זכויות יוצרים מגן על זכויות של יוצר בתחומים שונים, אך לא על רעיון. אולם החוק קובע, שאם מי שהפר את זכות היוצרים לא ידע שזוהי הפרה, הוא לא יחויב לשלם פיצויים. אם גינדי השקעות לא ידעה שסופר בוש העתיקה את הסרטון - אם אכן העתיקה - לא יהיה עליה לשלם פיצויים. האולפן האמריקני יוכל, עם זאת, להגיש תביעה נגד סופר בוש".
נציגי אולפן בראנטיס עצמם אמרו כי עדיין לא החליטו אם ובאלו צעדים לנקוט. במקרה הנדון אין כנראה ענין לבקש צו מניעה, מכיון שמשרד המכירות היוקרתי, שבו מוקרן הסרטון, עומד להסגר מחר, אחרי שרוב הדירות בפרויקט נמכרו.