משרד התחבורה הנחה את הנהגים בתחבורה הציבורית שלא להתחיל או להמשיך בנסיעה בטרם יתיישבו נוסעים המוגבלים בתנועתם. ההנחיה לנהגים הופצה היום (ד', 23.2.11) בסרטון הדרכה לנהגי אוטובוס שפרסם המשרד.
על-פי ההנחיות, בטרם ימשיך בנסיעה, על הנהג להמתין לנכים, לקשישים, לעיוורים ולהורים העולים עם עגלת תינוקות שיישבו. כיום ברוב המקרים לא ממתינים הנהגים לישיבת הנוסעים המוגבלים. כמו-כן, הנוסעים עצמם אינם ממתינים עד לעצירה מלאה של האוטובוס בטרם יקומו ממקום מושבם.
משמעות ההנחיה, מבלי לקבוע עמדה בנושא, היא עיכוב של האוטובוס.
לא ברור מהיכן שאב משרד התחבורה את ההנחיה החדשה. היא אינה מופיעה בפקודות התעבורה או בתקנות נציבות שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות במשרד המשפטים.
בתוך כך, עיריית עכו מתקינה בימים אלה עשרות תחנות המתנה חדישות ומונגשות לתחבורה הציבורית ברחבי העיר. מדובר בפרויקט בשווי של מאות אלפי שקלים. במקביל מבצעת העירייה הנגשה של מעברי חצייה ומדרכות בקרבת תחנות ההמתנה ובמקומות אחרים לשימוש אוכלוסיה מוגבלת בתנועה.
יד קלה בחלוקת תגי חניה
עמותת נגישות ישראל, מטה מאבק הנכים בישראל וארגונים נוספים קובלים על הקלות בה מונפקים תגי חנייה לרכב נכה. מבדיקה שנערכה מול משרד התחבורה נדהמו לגלות שכמות תגי החניה המאושרים גדלה בקצב מסחרר בשנה האחרונה ועומדת עכשיו על מעל ל 105,000 תגי חניה. 97,863 מהתגים ניתנו למוגבלויות הליכה, לקשישים, לחולים וללקויי ראייה ורק 7,744 לבעלי כסאות גלגלים (התג הכחול).
עוד נמצא שוועדת האישורים של המשרד אינה כוללת נציג ארגוני נכים כנדרש. בנוסף, לרבים מאלה יש את התג לשני רכבים על שמם דבר המגדיל את כמות כלי הרכב החונים בחניות נכים למעל 150,000. משמעות הדבר שאין חניות נכים זמינות לאלה שבאמת צריכים.