|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
אהוד אולמרט [פלאש 90] אורי לופוליאנסקי
דני דנקנר אביגדור קלנר

בעקבות חשיפת News1 מיולי 2008:

אולמרט ולופוליאנסקי יואשמו בקבלת שוחד בהולילנד

הפרקליטות תגיש כתבי אישום נגד 18 חשודים בפרשות הולילנד, הזרע ותעשיות מלח - בכפוף לשימוע גם כמה מסגני ראש עיריית ירושלים בקבלת שוחד דני דנקנר, אביגדור קלנר והלל צ'רני יואשמו במתן שוחד תשתית ראייתית שעל פיה דנקנר נתן כיו"ר תעשיות מלח שוחד בסכום של 1.3 מיליון שקל
14/03/2011  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת הולילנד   |   תגובות
אלי שמחיוף. החשד: לקיחת שוחד [צילום: פלאש 90]

יהושע פולק. החשד: לקיחת שוחד

אורי שטרית. החשד: לקיחת שוחד [צילום: פלאש 90]

שולה זקן [צילום: פלאש 90]

יואב יצחק
החשד: אולמרט קיבל שוחד גם מיזמים שעסקו בפרויקט הולילנד

הפרקליטות מתכננת להעמיד לדין את אהוד אולמרט ואורי לופוליאנסקי בפרשת הולילנד. כנגד אולמרט מתוכנן כתב אישום גם בפרשת חברת הזרע. העמדתם לדין, כמו של 16 חשודים נוספים בפרשה, כפופה לשימוע שייערך להם. כך הודיע היום (ב', 14.3.11) משרד המשפטים.

הפרשה נחשפה ב-News1 ביולי 2008. בעקבות החשיפה נפתחה חקירת המשטרה שהובילה להחלטה על הגשת כתבי האישום. החקירה הפכה לגלויה באפריל 2010, כאשר המדינה ביקשה לשנות את סדר העדויות במשפטו הנוכחי של אולמרט. לאחר מכן החל מצעד מעצרים, כאשר אולמרט היה החשוד המרכזי היחיד שלא נעצר. בסך-הכל נעצרו 13 חשודים, כאשר בית המשפט בראשון לציון מגדיר את הפרשה כאחת החמורות ביותר בתולדות המדינה.

פרקליטות מחוז ת"א מיסוי וכלכלה הודיעה היום, על דעת פרקליט המדינה, משה לדור, והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שוקי למברגר, ל-18 החשודים בפרשת הולילנד ופרשות אחרות, כי נשקלת העמדתם לדין, כאמור - בכפוף לשימוע, בעבירות של מתן ולקיחת שוחד ועבירות נוספות.

כתבי האישום המתוכננים מתבססים בין היתר על עדותו של עד מדינה, ששמו עדיין אסור לפרסום, שהיה מעורב בפרשת הולילנד והיה בקשר עם כל הגורמים המעורבים בפרויקט בעיריית ירושלים. בידי המדינה ראיות לכאורה אחרות, המחזקות את עדותו של עד המדינה, שלפי כמה פרסומים התגלו בה אי אלו קשיים.

"שוחד בהיקף חסר תקדים"

על-פי הודעת הפרקליטות, התגבשה תשתית ראייתית לכאורית לפיה הלל צ'רני, מבעלי הקרקע במתחם הולילנד, קידם את אישורן של תוכניות הבנייה ואת ההקמה של פרויקט הולילנד רב-המימדים ("מפלצת", כינה אותו בית המשפט בשלב המעצרים בפרשה) באמצעות מתן שוחד למספר רב של נבחרי ציבור ועובדי ציבור, על-מנת שינצלו סמכויותיהם כדי לקדם את האינטרסים של יזמי הפרויקט. לטענת המדינה, השוחד ניתן בשנים 2007-1994 והיה בהיקף חסר תקדים של מיליוני שקלים רבים.

בהמשך, סבורה המדינה, קידמו גם אביגדור קלנר (לשעבר מנכ"ל פולאר השקעות) וחשודים נוספים, אשר רכשו חלק מן הקרקע במתחם זה, את תוכניות הבנייה וההקמה של פרויקט הולילנד באמצעות מתן שוחד לנבחרי ציבור ועובדי ציבור. השוחד בהיקף של מיליוני שקלים ניתן לכאורה בידי חשודים אלו בשנים 2007-2002.

על-פי התשתית הראייתית שהתגבשה, נמצא לכאורה, כי שורה ארוכה של נבחרי ציבור ועובדי ציבור בעירית ירושלים לקחו שוחד, על-מנת שיקדמו את פרויקט הולילנד ואת האינטרסים הכלכליים של יזמיו. בהקשר זה נשקלת העמדתם לדין של אולמרט ולופוליאנסקי, שהיו ראשי העירייה בתקופת קידומו של הפרויקט, באשמת קבלת שוחד.

כמו-כן שוקלת המדינה להעמיד לדין את שולה זקן, שהייתה ראש לשכתו של אולמרט גם בעירייה (ועומדת לדין לצידו כיום בפרשות אחרות); את סגני ראש העיר אליעזר שמחיוף, יהושע פולק וחיים מילר; את מהנדס העיר, אורי שטרית; ואת חבר מועצת העיר אברהם פיינר.

כמו-כן נמסר למאיר רבין, כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של תיווך בשוחד, על חלקו בקבלת חלק מכספי השוחד והעברתם לעובדי הציבור מטעם יזמי הולילנד.

בפרשת הולילנד חקרה המשטרה 250 מעורבים, 50 מהם תחת אזהרה, ביניהם אחיו של ראש הממשלה לשעבר, יוסי אולמרט, שנחקר בארה"ב לאחר שעזב את הארץ בשל הסתבכותו בחובות. במסגרת החקירה הקפיאה המשטרה נכסים רבים השייכים לחשודים, וגם חשבונות בנק ומניות.

אולמרט מגיב: ניהלו קרקס תקשורתי

דוברו של אולמרט מסר בתגובה: "אולמרט הצהיר בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין, והוא עומד מאחורי הצהרה זו גם היום, ושום טענות של הפרקליטות לא ישנו עובדה זו. מראש לא הייתה לנו שום ציפייה שבפרקליטות יקבלו החלטה שונה, זאת לאחר שבמשך חודשים ניהלו המשטרה והפרקליטות קרקס תקשורתי כשמסקנות החקירה מתפרסמות כבר בתחילת החקירה, הרבה לפני שאולמרט נשאל אפילו שאלה אחת.

"מדובר בסיפורי אלף לילה ולילה שנולדו במוחו של עד מדינה, שהוא אדם מפוקפק, המשתמש כדבר שבשגרה בשקרים ובסיפורי בדיות כדי לאיים ולסחוט כספים מאנשים. זו דרכו וזו שיטתו. אך הפרקליטות, במקום להוקיע אדם זה, משלמת לו מיליונים כדי שישמיע את מה שמשלמים לו להשמיע. למרות שזכותו של הציבור לדעת מהם התנאים המופלגים שנתנה לו המדינה, הפרקליטות מסרבת לפרסם תנאי הסכם שערורייתי זה.

"העיתוי כרגיל אינו מקרי. בכל פעם שהפרקליטות מאבדת את המומנטום במשפט ונחשפת במערומיה, היא מפרסמת החלטות בעניינים אחרים הנוגעים לאולמרט כדי להסיט לשם את אור הזרקורים. פרסום ההחלטה דווקא כעת מדגיש את מצוקתם בהתנהלות בתוך בית המשפט".

  • עמותת שבי"ל, השלוחה הישראלית של ארגון Transparency International (המפרסם מדי שנה את מדד השחיתות העולמי), התייחסה אף היא להודעת הפרקליטות. יש לציין, כי עד השנה שעברה עמד בראש העמותה עו"ד יוסי גרוס, מחותנו של אולמרט, אך כיום עומד בראשה עופר נאמן, לשעבר מנכ"ל אוורגרין. בתגובתה נאמר:

"מעורבותם של 18 אנשי ציבור ועסקים בכירים, גם אם לא תבשיל לידי כתב אישום, מעידה על בעיה נורמטיבית, המחייבת בדיקה מעמיקה של הנסיבות והכשלים ולאחר מכן הפקת לקחים ויישומם בשטח. על הציבור בישראל מוטלת החובה להוקיע נורמות התנהגות אלו, הפוגעות בכל אחד מאיתנו, ואת הנוהגים לפיהן".

  • עו"ד ירון קוסטליץ (ממשרד ד"ר י. וינרוט), המייצג את יעקב אפרתי מסר בשמו: "יעקב אפרתי שימש כעובד ציבור ישר דרך, מקצועי ומסור במשך שנים רבות בתחומים שונים. מר אפרתי לא לקח מעולם שוחד, ולו שקל אחד. לא בכדי המליצה משטרת ישראל בתום החקירה, כי אין להעמיד לדין את מר אפרתי בעבירה של לקיחת שוחד. אנו מאמינים כי לאחר השימוע שייערך לו, תחליט גם הפרקליטות כי אין מקום להעמידו לדין".

פרשת הזרע: גם יעקב אפרתי
אפרתי. גם אפרתי? [צילום: בוצ´צ´ו]

בפרשה קשורה נוספת נמסר לשורה של חשודים, כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורית להעמדתם לדין בעבירות של מתן ולקיחת שוחד לשם קידום ענייניה של חברת הזרע. על-פי החשד, בשנים 2007-2000 פעלה חברת הזרע, באמצעות מנהליה, לקידום בנייה בהיקף אדיר על הקרקעות שנמסרו לה לצורך עיבוד חקלאי, ובהן חוות שלם וחוות מבחור ויבור.

על-פי הודעת הפרקליטות, התגבשה תשתית ראייתית לפיה קלנר, אמנון ספרן וארנון ברודנר, קידמו לכאורה את ענייניה של חברת הזרע באמצעות מתן שוחד למנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל דאז, יעקב אפרתי; לאולמרט, שהיה שר התמ"ת והממונה על המינהל; ולזקן, שהייתה ראש לשכת השר. היקף השוחד שניתן לכאורה עמד על 1.5 מיליון שקל.

גם בפרשה זו נמסר לרבין, כי נמצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של תיווך בשוחד על חלקו בקבלת כספי שוחד מחברת הזרע והעברתם לאפרתי.

פרשת הזרע ופרשת תעשיות מלח נחשפו במסגרת חקירת פרשת הולילנד, כאשר זו הסתעפה לכיוון של חשדות נוספים לשחיתות בפרויקטים גדולים של בנייה.

פרשת תעשיות מלח: הפשרה לבנייה
הלל צ'רני. שיחד [צילום: בוצ´צ´ו]

פרשה נוספת שנמצא כי נתגבשה בה תשתית ראייתית לכאורית להעמדה לדין, בכפוף לשימוע, היא פרשת חברת תעשיות מלח. בפרשה זו נמסר לדני דנקנר (לשעבר יו"ר בנק הפועלים, שהמשטרה כבר המליצה להעמידו לדין בפרשות הקשורות לתפקידו בבנק), רבין ואפרתי, כי הפרקליטות שוקלת להעמידם לדין בעבירות של מתן ולקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים ובעבירות של תיווך בשוחד.

על-פי התשתית הראייתית שנתגבשה, בשנים 2004-2003 נתן לכאורה דנקנר, כיו"ר תעשיות מלח, שוחד בסכום של 1.3 מיליון שקל לרבין, על-מנת שיעביר חלק ממנו לאפרתי, שהיה מנכ"ל המנהל, דאז. בסך-הכל הועברו לאפרתי 250,000 שקל, במטרה להטותו למשוא פנים ועל-מנת שיסייע בקידום שינוי ייעוד הקרקעות של חברת תעשיות מלח, כך שהקרקעות בעתלית שיועדו בעבר לעיבוד מלח, יוסבו לבנייה למגורים.

ב-1996 נחתמה טיוטת הסכם בין מינהל מקרקעי ישראל לתעשיות מלח, בשליטת משפחת דנקנר, שעסקה בהטבות שתקבל החברה בתמורה להעברת קרקעותיה בעתלית ובאילת. על-פי ההסכם, אמור היה ייעוד הקרקעות להשתנות לבנייה למגורים, ובתמורה תקבל משפחת דנקנר 40% מזכויות הבנייה בשטח של 3,100 דונם בעתלית. בעקבות דוח מבקר המדינה משנת 2001, צומצם השטח ל-2,220 דונם בשטח עירוני שיועד לתעשיה.

ביולי 2003 הקים אליקים רובינשטיין, שהיה אז היועץ המשפטי לממשלה, צוות מיוחד בפרקליטות שבדק את הנושא ונתן הנחיות כיצד להמשיך לפעול. הוא דרש מאולמרט, שהיה אז שר התמ"ת והאחראי על המינהל, לנהוג בחומרה בנושא סיווג הקרקעות של תעשיות מלח.

בסופו של דבר נדרשה חתימה של שר האוצר לביצוע העסקה. זו ניתנה ב-2006 בידי אולמרט, שכיהן אז כשר האוצר, אך בעקבות הביקורת הוא משך את חתימתו. העסקה לא אושרה עד היום והנושא נשאר עומד ותלוי בבג"ץ.

העבירות המיוחסות לאולמרט, לופוליאנסקי, שמחיוף, פולק, מילר, פיינר, שטרית ואפרתי: לקיחת שוחד. העבירות המיוחסות לדנקנר, צ'רני, קלנר, ספרן, ארנון ברודנר, שמעון גלטון ותמיר דגן: מתן שוחד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות מס. העבירות המיוחסות לרבין: תיווך בשוחד והלבנת הון. העבירה המיוחסת לצבי פרקש: תיווך בשוחד.

התיק מטופל על-ידי עוה"ד ליאת בן-ארי-שווקי, יהונתן תדמור ואתי בן-דור מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) שבראשות עו"ד אלה רובינק, ובליווי עו"ד מיכל ברדנשטיין מהמחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה.

[צילום: פלאש 90]
תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אולמרט ולופוליאנסקי יואשמו בקבלת שוחד בהולילנד
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כבל
14/03/11 14:34
 
חץ
14/03/11 16:13
 
רוני......
14/03/11 22:25
2
אובד מדינה
14/03/11 14:47
3
צדיק יחיד בדורו
14/03/11 14:57
4
בניק
14/03/11 14:59
5
לחקור את אולמרט
14/03/11 15:15
6
ירושלים
14/03/11 15:23
7
שלמה מאור השקעות
14/03/11 16:08
 
אל קפונה
14/03/11 18:06
 
שושפרי
14/03/11 22:09
8
קונה בדיות
14/03/11 16:10
9
מחותנו של א.ברק.
14/03/11 16:27
10
מתוך המערכת
14/03/11 16:40
11
עובד מדינה
14/03/11 16:53
12
חשדנית
14/03/11 16:57
13
ה.
14/03/11 18:34
14
7 שנים בגין שוחד
14/03/11 20:24
15
צדיק בסדום
14/03/11 20:51
16
וזה ברור
14/03/11 20:59
17
אליהו חיים
14/03/11 21:34
18
יזעם
15/03/11 10:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בנק ההשקעות ברקליס קפיטל יפתח בישראל מרכז מחקר ופיתוח טכנולוגי שייקרא IDEC - ראשי תיבות של Israel Development & Engineering Centre. המרכז, שצפוי להיפתח בתל אביב, יספק שירותי פיתוח והנדסה שיתמכו בפעילות הפיננסית הבינלאומית של ברקליס קפיטל. במסגרת זו יגייס ברקליס כ-200 עובדים ישראלים בעלי הכשרה בתחומי הטכנולוגיה והפיננסיים.
14/03/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
דובר צה"ל, אבי בניהו, הוא המועמד המועדף לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, עם פרישתו הקרובה של מרדכי שקלאר מתפקיד זה בעוד כשלושה חודשים.
14/03/2011  |  יואב יצחק  |   חדשות
תושבי השכונות הירושלמיות רחביה וטלביה יכולים לנשום לרווחה: חוזי החכירה בין הכנסייה היוונית-אורתודוכסית לבין קק"ל הוארכו אתמול לטווח ארוך, כפי שפורסם הבוקר בלעדית ב-News1. כפי שיוסבר בהמשך, חששו תושבים רבים מהיום שאחרי תום תקופת החכירה, אם לא תוארך.
14/03/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"ה'לוביסטים' בעניין מסקנות ששינסקי הם דווקא העיתונאים" - כך הכריז (יום ב', 14.2.11) שר התשתיות, עוזי לנדאו, במסגרת דיון על חוק ששינסקי שהתקיים בוועדת הכספים. לנדאו הגיע לוועדה על-מנת להביע את עמדתו ואת עמדת משרדו ביחס להצעת החוק וקרא לח"כים לגלות אחריות ציבורית ולא להיכנע ללחצים של לוביסטים. לנדאו הפתיע כאמור את הנוכחים, בכך שהכריז שהלוביסטים - בה' הידיעה - הם דווקא העיתונאים.
14/03/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות

מאז התחילה עונת 2010/2011 אנחנו זוכים כמעט מדי שבוע להכיר את אחת הדמויות היותר צבעוניות בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. פרוספר אזגי, בעלי הפועל אשקלון, מספק לא מעט כותרות (פעם עם הקהל, פעם כשסירב להכניס עיתונאי לאיצטדיון, פעם כשפוצץ את האימון), אבל היום נדמה שנשברו כל השיאים.

בעקבות ההפסד (4:3) להפועל באר שבע בשבת, נפגשו אמש אזגי והמאמן גיא עזורי. הבעלים ציפה כי המאמן ייקח אחריות, אך מכיוון שלא כך קרה הוא נקט בצעד הבא. גיא עזורי הגיע היום לאימון הקבוצה, אך אזגי אסר עליו להעביר אותו. עזורי ישב בצידי המגרש וראה את מאמן הכושר יוסי קקון ואת העוזר פיני עייש נותנים הוראות.


14/03/2011  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il