נציגי הטייסים החברים בנציגות העובדים בחברת אל-על הודיעו להנהלת החברה על הסכמתם לקיצור השהייה לשם מנוחה בצפון אמריקה מ-44 שעות, הקבועות בהסכם העבודה, ל-30 שעות בחודשי הקיץ יולי אוגוסט.
זאת, כאות הזדהות עם החברה ועל מנת לתרום לייעולה באופן משמעותי, ותוך ביצוע מלוא תכנית הטיסות, תוך חיסכון כספי ניכר. המהלך יבוצע על-ידי הטייסים ללא תשלום וללא כל תמורה.
מנכ"ל אל-על עמוס שפירא פנה לחברי העובדים והמנהלים בכתב: "המהלך מוכיח כי ציבור הטייסים מוצא את הדרך לפעול כמתבקש ממצבה של אל-על. אנו נדרשים במהלך השנה האחרונה כולה, לתהליך הבראה ארוך, קשה ומתיש, הדורש הקרבה, ויתור ונתינה - לא נוכל להצליח בו ללא הטיית השכם, דוגמת צעדם זה של הטייסים, וללא הצטרפות העובדים כולם להבראת החברה ובניית חוסנה לעתיד לבוא".
לפני כשבועיים הפיץ שפירא מסמך, בו שרטט את האסטרטגיה הנדרשת בתחחומי המסחר והתפעול על מנת לעבור את הזמנים הקשים ולצאת מהמצב התחרותי כשיד החברה על העליונה.
"נחושים בדעתנו להגדיל את נתח השוק של חברת אל-על, ביצענו בשנה האחרונה, מהלכים חשובים במסחר ובשיווק, ונקטנו בצעדי התייעלות כדי לשפר את כושר התחרות של חברת אל-על. אלה הישגים חשובים להם כולכם שותפים, אך לא נוכל להסתפק בכך. אנו מחויבים להמשיך בהורדת העלויות ובשינוי סדרי עבודה ונוהגים המקשים עלינו להיות תחרותיים יותר במחיר, טובים יותר בשירות, ערניים וגמישים להתרחשויות בשוק התעופה", כך בפנייתו לחברי העובדים והמנהלים.
הצעד בו נקטו טייסי לא בא בעקבות מו"מ שמנהלת ההנהלה מול עובדיה, מסביר שפירא, אלא מתוך הכרתם של אלה האחרונים במצב, ובשינוי התרבותי הנדרש מכל אחד בחברה על מנת להצליח ולטובת החברה. על צעדם של הטייסים, אומר שפירא, "מגיעה הערכה".