|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
רכבל בירושלים [הדמיה]

יוזמה: רכבל באורך קילומטר לשער האשפות

משרד התחבורה והשדולה הירושלמית מקדמים הקמת רכבל תיירותי לירושלים העתיקה בעבר היה קיים רכבל סודי אל העיר הנצורה
29/06/2011  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
תוכנית הרכבל בירושלים כפי שהוצגה בשדולה הירושלמית [צילום: מרים צחי]

רכבל - מאפיינים טכניים
קיבולת - 4,000 נוסעים בשעה
משך הנסיעה - 3 דקות וחצי
אורך הכבל - 1,030 מטרים
רוחב רצועה - 12 מטרים
מספר קרונות - כ־20
גודל קרון - 2.5 מ"ר
קיבולת לקרון - 26 נוסעים
יציאה - מדי 20 שניות לערך

בשדולה הפרלמנטרית למען ירושלים נערך (יום ד', 29.6.11) כינוס בכנסת בנושא הקמת רכבל למען קידום הנגישות אל ירושלים הקדומה.

הרעיון להקמת רכבל משער האשפות ועד למשרד המדפיס הממשלתי הוא פרי עבודת מומחים ממושכת שמתבססת על המלצות צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים. בכינוס, שאותו יזמה תנועת "צעירים למען ירושלים", הוצגה הצעת החוק "בניית רכבל למען קידום נגישות בירושלים הקדומה", שהגישה השדולה בחודש שעבר, במטרה להקל על נגישות תיירים ומטיילים לאתרי ירושלים הקדומה.

על-פי התוכנית, הרכבל יוקם ויפעל בטכנולוגיה ידידותית לסביבה מבחינת זיהום האוויר ורעש ללא פגיעה במראה הנופי של האזור. הרכבל מסוגל להעביר כ-4,000 נוסעים בשעה השקול כנגד 3,000 אוטובוסים ויחסוך את הרעש, הצפיפות והפקקים ברחובות העיר העתיקה. מעבר לכך, רכבל ימתן את התנועה הפרטית סביב העיר העתיקה וימנף תיירות פנימית וחיצונית וכך ישפר את דרכי הגישה אליה, וזאת מבלי להזכיר שמדובר גם באטרקציה חווייתית של נסיעה ברכבל שקוף מעל הרי ירושלים אל מול החומות. על-פי התוכנית הכלכלית שגובשה, מדובר בפרויקט קל ומהיר להקמה אך מעבר לכך הוא גם כלכלי ומשתלם: כמות המבקרים הגדולה והתשלום עבור הנסיעה ברכבל – תכסה מהר מאוד את עלות הקמתו.

רכבל סודי פעל בירושלים במלחמת הקוממיות וקישר בין הר ציון הנצור, שם נמצאו עשרות לוחמים מחטיבת ירושלים לבין העמדה הישראלית בבית החולים סנט ג‘והן בצידו המערבי של גיא בן הינום. פיתח אותו אריאל חפץ, שהיה מפקד חיל ההנדסה של האצ"ל ועוזר קצין הנדסה בחטיבת עציוני בצה"ל. מטרתו הייתה להעביר ציוד, תחמושת ופצועים והוא כונה בשם קוד צבאי "דרך אבשלום".

הוא הורכב מכבל פלדה באורך כ-200 מ‘, שנמתח מעל גיא בן הינום בגובה מירבי של 50 מטרים, אליו התחברה קרונית בעלת כושר משא של כ-250 ק"ג. הנסיעות לכל כיוון ארכו שתי דקות והן התבצעו בלילות, כדי להסוות את פעילותו מחיילי הלגיון הירדני. בשעות האור, הורד הכבל לקרקע ולא היה נראה. הרכבל היה בשימוש סדיר כחצי שנה אבל נשאר מוכן לפעולה עד מלחמת ששת הימים מחשש שהר ציון ינותק בשנית.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר בכינוס כי כבר כיום יש כמות תיירים עצומה וכשמגיעים כ-150,000 תיירים בחודש הצפיפות בלתי נסבלת. ובאופן אוטומטי כשהתייר לא יכול לנסוע גם האזרחים אינם יכולים לנסוע בה. "אני זוכר את הרכבל במלחמת השחרור בהר ציון. יש דברים שגם נראים קשים – כמו קרונות רכבל שיעברו מעלינו – הם מצריכים תעצומות למען הדורות הבאים. זהו רעיון שצריך לבחון אותו על כל היבטיו ואם יש לו גם היתכנות כלכלית יש לשקול את קידום התוכנית".

יו"ר השדולה הירושלמית בכנסת, ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ', אמרה כי בעיית הנגישות לעיר מונעת מתיירים לחזות בנפלאותיה, ואף פוגעת בהכנסות בעלי העסקים. "אין ספק כי הרכבל מהווה פתרון נוח שיגביר את כמות המבקרים – ואף יהווה אטרקציה תיירותית מהנה לכל המשפחה ומוקד משיכה אפילו לירושלמים".

ח"כ ישראל חסון, לשעבר ראש מרחב ירושלים וסגן ראש השב"כ, אמר כי הבעיה היא ההתייחסות לירושלים ולחזון התכנוני שלה. "מי שלא חושב 60-50 שנה קדימה, ונערך מבחינה תכנונית להכיל בעתיד כ-50 מיליון תיירים, חבל על זמנו. מי שלא חושב על ירושלים במונחים של חופש פולחן והגעה לכלל הדתות ולאפשר לכל הדתות לקיים את פולחנן הוא טועה. היעד, לדעתי, של הרכבל חייב להיות לעיר העתיקה לירושלים ולמקומות הקדושים לכל הדתות".

סקר שנערך על-ידי מכון סמית' וממצאיו נחשפו בכינוס גילה כי 66% מהציבור תומך בהקמת רכבל בעיר העתיקה. 87% מהנשאלים ענו כי בעיית התחבורה היא גורם לאי-הגעה לביקור בעיר העתיקה, ושהקמת רכבל תגרום להם לבקר יותר בירושלים.

באירוע השתתף נדב מרוז, מנכ"ל תוכנית אב לתחבורה שעוסק בנושא בשנים האחרונות. מרוז יוזמן לדיון נוסף בשדולה הירושלמית לאחר הפגרה, שבו יציג את החלופות הרלוונטיות במסגרת הפרויקט.

בתנועת צעירים למען ירושלים אמרו כי הרכבל יהווה סנונית ראשונה לפרויקטים רבים שעמלה עליהם במטרה לעודד תיירות בעיר ירושלים.

תאריך:  29/06/2011   |   עודכן:  30/06/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוזמה: רכבל באורך קילומטר לשער האשפות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בפספורט ובבידוק!!
30/06/11 12:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"אני מודע לכך שרמת השירות היום רחוקה מהסטנדרטים שהגדרנו" - התוודה (יום ד', 29.6.11) יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר אורנג'. קדמי, שדיבר במסיבת עיתונאים בתל אביב, הסביר כי מי שאשם בכך אינה אורנג', אלא השינויים בשוק.
29/06/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות

יו"ר בית"ר ירושלים, איציק קורנפיין, כינס היום (רביעי) את השחקנים לאסיפה בעקבות התבטאות חלק מהם בתקשורת לגבי חוסר הוודאות סביב הקבוצה. קורנפיין אמר להם: "בית"ר זה מועדון גדול ומפואר, אומנם המצב לא פשוט אבל שחקנים אמיתיים שאוהבים את הקבוצה לא בורחים ממנה. קחו לדוגמא את אלי אוחנה שחזר מאירופה לבית"ר שהייתה בליגה השנייה. מי שרוצה לעזוב, שיפנה אליי. אני לא מחזיק אף אחד בכוח".

בבית"ר עוקבים אחר ההתפתחויות בעניינו של משה בן לולו, חלוץ הקבוצה אשתקד שחזר מהשאלה באשדוד. כזכור בן לולו לא מתאמן באשדוד בשל עימות שהיה לו עם הצוות המקצועי. במידה שלא ימשיך באצטדיון הי"א, בירושלים ישמחו לקלוט אותו בחזרה.


29/06/2011  |  זיו אברג'יל  |   חדשות
מליאת רשות החשמל אמורה להחליט על עידכון תעריפים שנתי לשנת 2011. מנתוני הצוות המקצועי ברשות עולה, כי השפעת עלות הדלקים על תעריף החשמל היא מהותית. בחודשים האחרונים חלו שני אירועים המביאים לעלייה חדה בעלות זו:
29/06/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר הכשלונות של "וייב" ו"באזז", גוגל קוראת תיגר (יום ד', 29.6.11) באמצעות ניסיון נוסף שאמור לאתגר את הדומיננטיות של הרשת החברתית פייסבוק.
29/06/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
חברת נקסטקום, המתמחה בתכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות ופתרונות בתחומי התקשורת והאנרגיה המתחדשת, זכתה (27.6.11) במכרז משרד הביטחון להקמת תשתית תקשורת פסיבית בבסיסי צה"ל.
29/06/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il