הדגם החדש AH-64D של מסוק הקרב אפאצ'י - לונגבאו בלוק 3 - יהיה מהיר יותר, ויטוס גבוה יותר. בנוסף, טייסיו תהיה היכולת להטיס ממנו כלי-טיס בלתי-מאוישים (כטב"מים). חברת "בואינג" מסרה החודש שני מסוקים מהדגם הזה לצבא ארצות-הברית.
צבא ארצות-הברית ישלם כשבע מאות מיליוני דולר לחברה תמורת כשבע מאות מסק"רים לונגבאו בלוק 3.
לדגם החדש יש מנוע חזק יותר ולהבים משופרים לרוטור, שנותנים יותר עילוי - בנוסף ליכולת להטיס ממנו כטב"מים. זה כלי-הטיס הראשון, שצוותו יוכל להטיס כטב"מים, וצבא ארצות-הברית מקווה, שתהיה לכך השפעה ניכרת על שדה הקרב.
עד כה יכלו הטייסים להתערב בהפעלת הכטב"ם רק על-ידי כניסה לרשת הרדיו בין המפעיל לבין כלי-הטיס הבלתי-מאויש. בלונגבאו החדש הם יוכלו לראות את התמונה דרך מערכת החוזי של כלי-הטיס - כמו שרואה המפעיל - ויוכלו לקחת פיקוד על הכטב"ם, ולהטיסו בעצמם. כך, יכול כלי-הטיס הבלתי-מאויש לשמש חיישן מרוחק עבור צוות המסק"ר - שינוי אדיר בכללי התפעול.
לונגבאו AH-64D יוכל לטוס בגובה כשני ק"מ עם מטעד (מטען ייעודי) מבצעי מלא במהירות כשלוש מאות קמ"ש (164 קשר) - כעשרים קשר יותר מאשר המסק"רים הנוכחיים.
בבלוק 3 נכללים מסוקים חדשים לגמרי ומסוקים מדגם קודם, שיעברו השבחה. זו ההשבחה השלישית של מסוקים אפאצ'י, שטסים מבצעית מאז שנות השמונים.
מערכת-הכוח החדשה מחזירה את המסק"ר לתקופה, שטרם הועמסו עליו כ-1.8-1.4 טונות של ציוד אלקטרוני.
"יש זירות באפגניסטן, שהאפאצ'י אינם יכולים להגיע אליהן" - אומר לוטננט קולונל דן ביילי, מנהל הפרויקט בצבא ארצות-הברית - "המסק"ר המושבח יהיה מסוגל לתקוף את האויב, שמסתתר שם".
חלק גדול מההשבחות נמצא במערכות מחשב, שהותקנו במסק"ר. הן משפרות את יכולתו החישובית, ומאפשרות שיפורים נוספים במחשבי המסוק, כדי להתמודד עם האויב.
לונגבאו AH-64D ישרת, לפי התוכנית עד שנת 2040.