הממשלה צפויה לאשר בישיבתה הקרובה (יום א', 11.12.11) שתי הצעות מחליטים לביצוע שינויים מרחיקי לכת נושאי התחבורה הציבורית, שיהוו יישום לחלק ממסקנות ועדת טרכטנברג בנושאי התחבורה הציבורית.
על-פי המוגש, המדינה תשלים הקמת מערכות להסעת המונים במטרופולין תל אביב באמצעות רכבות עיליות ותחתיות וכן אוטובוסים רבי-קיבולת (BRT) עד לשנת 2025. מדובר בסלילת שבעה קווי רכבת, לרבות הקו האדום (פ"ת-ת"א-בת-ים) שנבנה היום.
הגוף שיהיה אחראי על כלל הפרויקטים תהיה ככל הנראה חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים), אך הממשלה תפעל לחקיקה מסירת חסמים.
עוד צפויה הממשלה להחליט גם על הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות. בניגוד למקובל בעולם, הרשויות לא תהיינה עצמאיות. הן יהיו כפופות לרשות ארצית לתחבורה, שתמוקם ב
משרד התחבורה כיחידת סמך שתתוקצב בידי משרד האוצר.
משמעות הדברים היא שיימשך המצב בו אנשים בודדים במשרד התחבורה מחליטים על גורלה של כל התחבורה הציבורית בארץ. משרד התחבורה לכשעצמו יותר מעדיף את תוכנית נתיבי ישראל שלא מועילה אם לא מזיקה להתפתחות התחבורה הציבורית בארץ, וכך עלולים הפקידים לפגוע בתחבורה הציבורית במקום לקדם אותה, והדבר הוא בגדר אבסורד. לאיש לא ברור מדוע אף מפעיל לא יכול לעשות פסיק בלי אישור ממשרד התחבורה.
ההצעות להחלטה מתייחסות סוף-סוף, אם כי באופן נקודתי, לשתי בעיות כואבות - חוסר ארגון ותיאום בין מפעילים, דבר שצריכה לפתור רשות מטרופולינית במיוחד בתל אביב, דבר שאם היה טרם הפעימה השנה בתחבורה הציבורית, אולי היה מבוצע בצורה יותר טובה; קידום פרויקט הרכבת הקלה שהיה תקוע כל כך הרבה זמן.